سازمان بهزیستی کشور یکی از اصلی ترین متولیان سلامت اجتماعی در کشور است

برگزاری جلسه فصلی کمیته دائمی سلامت روان در اداره کل بهزیستی  استان سمنان رگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان نشست تخصصی هفته سلامت روان با ریاست انسیه ایمانی معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان و با حضور کارشناسان ستادی اداره کل بهزیستی استان ، کارشناسان دستگاههای عضو کمیته سلامت روان و با رعایت پروتکل های بهداشتی با دستور کاربهتر زیستن و ایجاد شور و نشاط اجتماعی  شهروندان  به میزبانی اداره کل بهزیستی استان سمنان برگزار شد.

انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان در ابتدا ضمن تبریک هفته سلامت روان و تقدیر از زحمات و تلاشهای کارشناسان تخصصی و اشاره به شعار هفته سلامت روان با عنوان سلامت روان در جهانی نابرابر و تاکید بر اهمیت دادن به سلامت روان و بهره مندی از آموزشها و مهارتهای زندگی افزودند : سازمان بهزیستی کشور یکی از اصلی ترین متولیان سلامت اجتماعی در کشور است  که در ارائه خدمات پیشگیری ،اجتماعی و توانبخشی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی و در راستای توانمندسازی ، ارتقای سلامت و کیفیت زندگی آحاد جامعه و به ویژه به کودکان ،زنان و سالمندان نقش موثری را در پیشرفت اجتماعی کشور ایفا می نماید .

ایشان در ادامه : امیدواریم بتوانیم درآینده برنامه ریزی دقیق تری در اجرای طرح خدمات سلامت روان با سایر دستگاههای مرتبط داشته باشیم و بتوانیم برنامه تقسیم کار ملی را که توسط وزارت کشور ابلاغ شده است و  شامل برنامه های متعدد در قالب پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی است به مرحله اجرا برسانیم .

ایمانی گفت : افراد دارای سلامت روان توانایی یادگیری دارند و به دنبال آموزش می باشند و توانایی درک ، احساس و مدیریت هیاجانات مثبت و منفی خویش را دارا می باشند و می توانند به شیوه سالم ، هیجانات منفی اش را هدایت و کنترل کند. سلامت روان بر نحوه تفکر انسان ، احساسات و دیگر جنبه های زندگی تاثیر می گذارد .

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان در پایان ضمن اعلام این خبر که دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان کارگروهی بنام پیشگیری از اختلالات روانی و رفتارهای پرخطر تشکیل داده است ، خواستار اقدام و برنامه ریزی دقیق و به قید زمان دستگاه های اجرایی عضو در طرح سلامت روان شد .

در ادامه جلسه اعضاء به بحث و تبادل نظر پرداختند ، نظرات و پیشنهاداتی ارائه و در پایان تصمیماتی در این خصوص اتخاذ گردید .

کد خبر 44691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد