در رسانه| ۵۴۰۲سالمند زیر پوشش خدمات بهزیستی استان همدان

همدان- قلمنا- معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: در استان همدان در حدود ۱۸۵ هزار سالمند (بالای ۶۰ سال) داریم.

قلم | qalamna.ir

سیاوش رهبر در گفتگو با خبرنگار قلم از همدان با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵ در کشور بالغ بر ۷ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۹۱ سالمند وجود دارد، عنوان کرد: ۹.۲۸ درصد را سالمندان تشکیل داده اند.

وی با تصریح بر اینکه تعداد سالمندان تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ هشت میلیون و ۲۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است، اظهار کرد: یعنی تا پایان مهرماه سال جاری بالغ بر ۹ میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل داده اند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان ادامه داد: پیش بینی شده است که تا پایان ۱۴۳۰ بالغ بر ۲۵ میلیون سالمند داشته باشیم یعنی به عبارتی حدود ۳۰ درصد از جمعیت جامعه را سالمندان تشکیل خواهند داد.

رهبر در خصوص وضعیت و آمار سالمندان در استان همدان نیز مطرح کرد: در استان همدان در حدود ۱۸۵ هزار سالمند (بالای ۶۰ سال) داریم که از این تعداد، سالمندان تحت پوشش معاونت توانبخشی بهزیستی همدان برابر ۵ هزار و ۴۰۲ نفر است.

وی با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۸۹۷ نفر آن ها نیز خدمات مستمر و متوالی سازمان بهزیستی استفاده می کنند، تصریح کرد: حدود ۸۱.۷ درصد سالمندان کاملاً مستقل، ۱۳.۳ درصد نیمه مستقل و ۵ درصد کاملاً غیرمستقل هستند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان ادامه داد: بدین ترتیب، ۱۸ درصد این سالمندان نیازمند خدمات توانبخشی هستند.

این مسئول در خصوص وضعیت مراکز شبانه روزی توانبخشی در این راستا نیز مطرح کرد: ۴ مرکز در این راستا در شهرستان همدان و دو مرکز در شهرستان ملایر فعال است که در مجموع ۱۸۵ نفر در این مراکز مقیم هستند.

رهبر با بیان اینکه از این تعداد، ۱۰۲ نفر را بانوان و و ۸۳ نفر را مردان تشکیل داده اند، گفت: مراکز روزانه توانبخشی در این زمینه نیز در استان همدان دو مورد است که یکی از آن ها مختص بانوان است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان در بخش پایانی این گفتگو با بیان اینکه این مراکز در شهرستان همدان فعالیت دارند، تعداد ظرفیت مرکز توانبخشی روزانه سالمندان برای بانوان را صد نفر و برای مردان را با ظرفیت ۸۰ نفری اعلام کرد.

کد خبر 44690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد