مددجویان بهزیستی در برنامه مسکن دولت سیزدهم سهم دارند

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با آغاز به کار دولت سیزدهم، امید برای تسریع در ساخت مسکن مددجویان افزایش یافته است.

مسعود فیروزی در نشست کمیته راهبردی مسکن که به مناسبت روز جهانی اسکان معلولین و سالمندان در بهزیستی استان تشکیل شده بود افزود: خوشبختانه با روی کارآمدن دولت جهادی و انقلابی سیزدهم، ساخت مسکن با یک برنامه‌ی اصولی، مدون و فراگیر در حال اجرا است و قطعا در تحقق این وعده‌ی انقلابی، سهم مددجویان بهزیستی نیز دیده خواهد شد.

وی به جمعیت هدف ۶۰۰ هزار نفری بهزیستی در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: صدها نفر از این جمعیت در سطح استان متقاضی دریافت مسکن هستند و به جهت نبود برنامه‌ی جامع و مدون تأمین مسکن برای مددجویان، ناچار از تفاهم‌نامه‌های مقطعی و موردی هستیم که البته نهادهای انقلابی و حاکمیتی، تلاش بسیار گسترده‌ای در این زمینه دارند و در چند سال گذشته، صدها واحد مسکونی به همت و تلاش آنها و خیرین مسکن‌ساز، ساخته و تحویل مددجویان گردیده است.

فیروزی یادآور شد: به عنوان نمونه در سال ۹۹ که تازه‌ترین آمار تحقق مسکن است بهزیستی استان ۱۱۰۰ واحد مسکونی را در سال ۹۹ تحویل مددجویان داده و یا آماده‌ی تحویل به آنان نموده است.

وی ادامه داد: همچنین ۶۰ هزار مورد کمک بلاعوض از سوی بهزیستی به افراد فاقد مسکن یا مددجویان دارای مسکن نیمه‌تمام انجام شده است.

مددجویان بهزیستی در برنامه مسکن دولت سیزدهم سهم دارند

وی در خصوص زمینه‌ی اعتقادی موضوع مسکن محرومین در متون دینی نیز گفت: کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه، پیام‌های زیادی در این زمینه دارد و از جمله اینکه تأمین مسکن برای مردم را پرتوی از تدابیر الهی می‌داند و یا اینکه ایجاد لانه و کاشانه برای موجودات مختلف در اقصی نقاط زمین را نشانی از حقیقت توحید ارزیابی می‌کند.

فیروزی با تأکید بر یکپارچگی زندگی افراد دارای معلولیت  و تلفیق آن با سایر اقشار جامعه گفت: در سال‌های گذشته، برخی تلاش‌های برای ساخت مجتمع‌های ویژه‌ی معلولین یا زنان سرپرست خانوار انجام می‌شد که خروجی آن برای این افراد سودمند نبود و آسیب‌هایی به دنبال داشت به همین جهت سازمان بهزیستی تأکید می‌کند که به هیچ عنوان این اقشار نباید جداسازی شوند و منفک از سایرین باشند.

وی ادامه داد: از خیرین مسکن‌ساز و نهادهایی که دست اندر کار مسکن هستند می‌خواهیم به عنوان زکات کارشان در هر مجموعه، بخشی از واحدها را به مددجویان بهزیستی اختصاص دهند تا هم تلفیق اجتماعی اتفاق بیفتد و هم اینکه خدمت به این اقشار به نحو احسن صورت پذیرد.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال، مسکن و مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد واحد متبوع خود در این جلسه ارائه داد و برنامه‌های مسکن آینده را تشریح کرد.

در پایان این نشست، ضمن اشاره به مشارکت خیرین در تأمین مسکن مددجویان بهزیستی، از نیکوکاران این حوزه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 44657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد