بهزیستی با ارائه خدمات کم نظیر، نقش عمده‌ای در تعدیل فضای روانی و اجتماعی کشور و تقویت شاخص‌های سلامت روان اجتماعی ایفاء کرده است

در ایران نیز ۱۸ لغایت ۲۴ مهرماه به نام هفته بهداشت روان نام گذاری شده است وعمده ترین هدف در این هفته ارتقاء و افزایش آگاهی و تغییرو اصلاح نگرش جامعه نسبت به مسائل بهداشت روان می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، به مناسبت گرامیداشت هفته بهداشت روان دکتر «اسدالله حیدری» مدیرکل بهزیستی استان البرز طی سخنانی گفت: دهم اکتبر هرسال از طرف فدراسیون جهانی بهداشت روان(WFMH) به عنوان "روز جهــــــانی بهـــــــداشت روان " نامگذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه شعار امسال "سلامت روان در جهان نابرابر" برگزیده شده است افزود: در ایران نیز ۱۸ لغایت ۲۴ مهرماه به نام هفته بهداشت روان نام گذاری شده است وعمده ترین هدف در این هفته ارتقاء و افزایش آگاهی و تغییرو اصلاح نگرش جامعه نسبت به مسائل بهداشت روان می باشد.

دکتر حیدری افزود : بهداشت روان یا سلامت روان به معنی سلامت هیجانی و روانشناختی یا به عبارتی به معنای بهزیستی شناختی، رفتاری و عاطفی است به شکلی که فرد بتواند از تفکر و توانایی های خود استفاده کند و همچنین قادر به سازگاری با محیط خود بوده و در جامعه نقش خود را ایفا نماید و راه حلهای مناسبی را جهت حل مشکلاتش انتخاب کند.

دکتر حیدری با تاکید بر اینکه هدف بهداشت روانی یا سلامت روانی، رسیدن به آرامش و رضایت باطن است، افزود :فردی که بتواند به فشارهای معمول زندگی روزمره غلبه کند و یک زندگی مستقل داشته باشد را می توان به عنوان یک فرد دارای سلامت روان معرفی کرد. پس افراد دارای سلامت ذهن و روان، کنترل بهتری روی احساسات دارند، با انرژی و مثبت نگرهستند واز احساس ارزشمندی و کفایت اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

دکتر حیدری گفت: پیشگیری از پیدایش بیماری های روانی و سالم کردن محیط روانی از نیازهای اولیه تأمین بهداشت روانی محسوب می شود.  

دکتر حیدری با اشاره به اینکه بهزیستی با ارائه خدمات کم نظیر، نقش عمده‌ای در تعدیل فضای روانی و اجتماعی کشور، تقویت شاخص‌های سلامت روانی اجتماعی و ارتقاء دسترسی به خدمات سلامت روان ایفا کرده است، افزود :سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اصلی سلامت اجتماعی در کشور به کمک روانشناسان ومشاوران متخصص در خصوص ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره توسط مراکز دولتی و غیر دولتی مشاوره و صدای مشاور ( ۱۴۸۰ ) و آموزش های تخصصی زندگی خانواده ، آموزش پیش از ازدواج ، آموزش های مهارت های زندگی و...اقدام نموده است.

وی افزود: همچنین سازمان بهزیستی با ارائه خدمات روانشناختی به افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده از قبیل زوجین متقاضی طلاق، معتادین، سالمندان و معلولین، بیماران اعصاب و روان، افراد مورد آزار قرارگرفته همچون همسران و کودکان و ... در راستای ارتقاء سلامت اجتماعی و سلامت روان آحاد جامعه به صورت تخصصی تلاش می نماید.

کد خبر 44628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد