مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: پیشرفت بیماری‌های روانی در جامعه نگران کننده است

دکترفرحناز محمدی بعد از ظهر امروز دوشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هفته جاری هفته گرامیداشت سلامت روان بوده و بهزیستی جز سازمان‌هایی است که در این زمینه خدمات‌رسانی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: به نقل ازپایگاه خبری تابناک، دکترفرحناز محمدی بعد از ظهر امروز دوشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هفته جاری هفته گرامیداشت سلامت روان بوده و بهزیستی جز سازمان‌هایی است که در این زمینه خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به سامانه «تصمیم» افزود: تمامی افراد پیش از اقدام به طلاق باید به سامانه «تصمیم» مراجعه و از این طریق مشاوره‌های روانشناختی لازم را دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه «تصمیم» از سه سال گذشته راه‌اندازی شده و به زودی حل نزاع‌های خانوادگی در این سامانه در دستور کار قرار می‌گیرد.

محمدی افزود: سلامت روان بسیار حائز اهمیت بوده اگر چه گاها مورد توجه کافی قرار نمی‌گیرد و منجر به بروز مشکلاتی برای افراد می‌شود، در مجموع بر اساس آمارها پیشرفت نگران کننده‌ای در بحث بیماری‌های روانی در جامعه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در دهه چهل شیوع اختلالات روانی ٢۵ و ١۵ درصد و در دهه هفتاد، هشتاد و نود به ترتیب ٢١، ۱۷.۸۰ و ۲۳.۶ بوده است.

محمدی گفت: آمار شیوع اختلالات روانی در جامعه امروزه ۲۹.۷ درصد بوده و بر اساس آمار جهانی ۴۵٠ میلیون نفر در دنیا از اختلال روانی رنج برده و حدود ٢٠ درصد بزرگسالان مشکل بهداشت روانی را هر ساله تجربه می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه مراجعه به مراکز روانشناختی گاهی برای افراد سخت است، تصریح کرد: افراد به بیماری و اختلالات روانی مشابه بیماری‌های جسمانی نگاه نمی‌کنند، برخی از والدین به مشکلات این چنینی فرزندانشان بی اهمیت بوده و آن را انکار می‌کنند.

محمدی افزود: بسترهای مناسبی از نظر تعداد مراکز مشاوره و ظرفیت پرسنلی در مراکز دولتی و غیر دولتی و در حوزه اشتغال و توانبخشی وجود داشته اگر چه مردم از این بسترها استقبال نمی‌کنند، مرکز مشاوره ۱۴۸۰ به صورت رایگان به مردم ارائه خدمت می‌کند.

کد خبر 44618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد