نقش موثر معنویات در سلامت روان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در وبینار تاثیر نماز بر سلامت روان نقش معنویات را در سلامت روانی حائز اهمیت عنوان کرد.

دکتر صحاف در این وبینار که به مناسبت هفته سلامت روان  برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان برگزار شد، نقش نماز را در این زمینه چشمگیر دانست و ابراز داشت: با توجه به اینکه بر اساس احادیث نماز ستون دین و از فروع دین می باشد ؛ این اداره کل جهت باز شناساندن جایگاه این عبادت که طبق گفته ی امام معصوم معیار پذیرش سایر اعمال فرد در روز قیامت می باشد اقدام به برگزاری این دوره کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان  نیز آرامش را حاصل ایمان دانسته و طمانینه را نتیجه ی اعتقاد راستین به پروردگار دانست.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجانی قرآن را کتاب عبرت آموزی دانسته که مایه هدایت و روشنگری افراد در زمانهای مختلف عنوان کرده و اظهار داشت : روایات قرآنی الگویی برای زندگی در دوران مختلف و معیاری برای شناسایی حق و باطل می باشد.

وی همچنین قرآن را برنامه ای برای زندگی دنیوی بشر برشمرده و ابراز داشت : قرآن برنامه ای عملی برای زندگی می باشد و زندگی موفق بشر را در گرو عمل به برنامه های دقیق این کتاب الهی دانست.


رئیس ستاد اقامه نماز روند هستی را نشانگر تدبیر علیم حکیمی دانست که تدبیر کل عالم را بر عهده دارد و دلالت وجود عالمی فراتر از ماده دانست که محیط بر این دنیای مادی می باشد.


وی به مصداق آیه شریف " الا بذکر الله تطمئن القلوب" یاد خدا را مایه آرامش روحی و روی گرداندن از یاد پروردگار را مایه معیشت سخت عنوان کرد و اقامه ی نماز و قرائت قرآن را از مصداق‌های یاد خدا برشمرد.

کد خبر 44611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد