مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه خبرداد: کلیه شهرستان های استان به سامانه« تصمیم» مجهز شده است/مردم از خدمات روانپزشک خیلی استقبال نمی کنند

سامانه تصمیم در سه شهرستان قصرشیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو راه اندازی شد، با افتتاح سامانه تصمیم در این سه شهرستان کلیه شهرستان های استان به این سامانه مجهز شده است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: فرحناز محمدی «مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه» در  نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت روان « ۱۸ لغایت ۲۴ مهر ماه» و راه اندازی سه مرکز سامانه تصمیم در شهرستان های قصرشیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو از طریق ویدئو کنفرانس، شعار امسال را« سلامت روان در جهان نابرابر» عنوان کرد و افزود: ما هم در استان کرمانشاه براساس این شعار برنامه هایی را در دستور کار قرار داده ایم.
محمدی راه اندازی سامانه تصمیم در سه شهرستان استان کرمانشاه را به عنوان یکی از این برنامه ها عنوان کرد و افزود:  این سامانه در کشور تنها  در شهرستان هایی که بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت باشد راه اندازی می شود، با پیگیری هایی که انجام شده ما توانستیم در کرمانشاه برای سه شهرستانی که این میزان جمعیت را ندارند این سامانه را راه اندازی کنیم.
مدیر کل بهزیستی استان تاکید کرد:  در شهرستان های استان  زوجین از مشاره های پیش از ازدواج و مشاوره به زوجینی که متقاضی طلاق هستند و هر گونه مشکلات خانوادگی که به قوه قضاییه و ...مربوط میشوند می توانند مشاوره داشته باشند.
محمدی راه اندازی این سامانه را با همکاری معاونت پیشگیری دادگستری عنوان کرد و افزود:  امیدواریم با ارائه این خدمات  آمار طلاق در استان کاهش پیدا کند.

 وی در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه تصمیم در مرداد ماه سال ۱۳۹۶،  گفت: اولین جایی که در آن سلامت روان شکل میگیرد خانواده است،  در بحث طلاق کرمانشاه رتبه زیر ۵ کشور بودیم، اکنون به رتبه حدود ۱۵ رسیده ایم، ما امیدواریم همه مردم بتوانند از مشاوره قبل از ازدواج و قبل از طلاق بهرمند شوند.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه در دنیا ۴۵ میلیون نفر از اختلالات روانی رنج می برند، معتقد بود اگر به سلامت روان به اندازه سلامت جسم اهمیت بدهیم بسیاری از مشکلات امروز را نخواهیم داشت.
محمدی خط تلفنی ۱۴۸۰ را برای مطرح کردن مشکلات مردم معرفی کرد و افزود: عموم مردم می توانند با مطرح کردن کلیه مشکلات خانوادگی، تحصیلی، مربوط به کرونا و ... از ساعت ۸صبح لغایت ۸ شب با کارشناسان ما در تماس باشند.
مدیر کل بهزیستی استان در خاتمه سخنانش از چهار مرکز بستری بیماران روانی در کرمانشاه خبر داد، و افزود: در مراکز دولتی و غیر دولتی روانپزشک خدمات دارد، اما از جانب مردم خیلی استقبال نمی شود.

لازم به ذکر است: در این جلسه از طریق ویدئو کنفرانس با سه مدیر بهزیستی از شهرستان های قصر شیرین، دالاهو و ثلاث باباجانی مشکلات و پیشنهادات مطرح شد.
 

کد خبر 44595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد