پیام مدیرکل در هفته سلامت روان

هفته سلامت روان فرصت مناسبی است برای توجه هرچه بیشتر به اهمیت سلامت روان در خانواده و جامعه است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، علیرضا ایزدپور مدیرکل پیامی را بمناسبت هفته سلامت روان ابلاغ کردند.

ایشان در متن این پیام آورده اند : در عصر حاضر سلامت روان یکی از مهمترین شاخص های بهداشت یک جامعه قلمداد می گردد و عمیقاً مورد توجه روانپزشکان، روانشناسان و سایر دانشمندان علوم رفتاری واجتماعی قرار گرفته است. مراد از سلامت روان این است که فرد بتواند فعالیتهای روزمره خود را به خوبی انجام دهد، با افراد خانواده و محیط خود ارتباط مناسب برقرار نماید، و رفتار نامناسب از نظر فرهنگ و جامعه خود نداشته باشد. در نتیجه بهداشت روان دانش و هنری است که به افراد کمک می کند تا با ایجاد روش های صحیح از لحاظ روانی و عاطفی بتوانند با محیط خود سازگاری نموده و راه حل های مطلوب تری را برای مشکلاتشان انتخاب نمایند چرا که اگر فشارهای روانی فرد را بطور مداوم تهدید کند دیگر نمی تواند انسان با نشاط، نیرومند و توانا در انجام مسئولیتهای اجتماعی خود باشد. بهداشت روانی از آن جهت که با بهبود و ارتقاء عملکرد فردی و اجتماعی ارتباط دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است

هفته سلامت روان فرصت مناسبی است برای توجه هرچه بیشتر به اهمیت سلامت روان در خانواده و جامعه و از آن رهگذر ساختن بستری مطمئن برای ترسیم آینده ای روشن. حال که با  واکسیناسیون گسترده خوشبختانه عوارض جسمی کرونا رو به کاهش است می توان پیش بینی نمود که عوارض روانی کرونا در حال حاضرو در ماه ها و سالهای آینده بروز خواهد کرد و در حوزه افسردگی و اضطراب و وسواس خود را نشان خواهد داد. با توجه به بار بیماری های روانی و تاثیری که این بیماری ها به فرد، خانواده و جامعه می گذارند توجه به سلامت روان ضرورتی انکار ناپذیر است.

اینجانب ضمن تبریک این هفته که با شعار سلامت روان در جهانی نا برابر نام گذاری شده است فرصت را غنیمت شمرده به همه فعالان سلامت روان صمیمانه تقدیر و از اقدامات ارزشمند و خالصانه شما به ویژه در این ایام که ویروس کرونا و آثار ناشی از آن علاوه بر تهدید سلامت جسم، سلامت روان شهروندان و خانواده ها را نیز تهدید میکند تشکر می نمایم.

کد خبر 44582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد