رضایتمندی خدمت گیرندگان و مددجویان از اولویت های کاری ما است

صبح روز دوشنبه مورخ ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ دکتر حیدری مدیر کل بهزیستی البرز جلسه ای با کلیه معاونین توانبخشی شهرستانهای استان و کارشناسان توانبخشی ستادی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان البرز، دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان ضمن خیرمقدم به حضار جلسه اظهار داشت: نظر به دوران سختی که همراه با یکدیگر پشت سر گذاشتیم از زحمات شما و تلاش مجدانه که در راستای سلامت جامعه هدف خصوصا افراد مقیم در مراکز حوزه ی توانبخشی داشتید کمال تشکر و قدردانی را دارم.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه افزود: در حال حاضر شرایط شیوع بیماری کرونا در وضعیت بهتری قرار دارد اما این به آن معنا نیست که خطر کاملاً رفع گردیده و نباید موجب آن گردد که ساده انگاری چالش جدیدی برای جامعه ایجاد کند.

وی بیان داشت: با توجه به این که اکنون حدود ۲۰ درصد مردم کشورمان ۲ دوز واکسن دریافت کرده اند تا رسیدن به شرایط ایده آل هنوز فاصله زیادی داریم و لغو محدودیت ها و حضور کلیه همکاران در اداره باتوجه به عدم دریافت دو دوز واکسن ممکن است چالش هایی به دنبال داشته باشد از این رو لازم است همکاران این مسئله را در نظر داشته باشند زیرا ساده انگاری در این موضوع ممکن است عواقب سنگینی به دنبال داشته باشد.

دکتر حیدری در ادامه اظهار داشت: در ایام شیوع بیماری کرونا مراکز نگهداری بهزیستی همانند مراکز درمانی درگیر بیماران کرونایی بودند و کارکنان این سازمان نهایت سعی و تلاش خود را نمودند و شاید این تلاش ها به شکلی که باید دیده نشد، اما با توجه به این که از واکسیناسیون کامل مراکز استان البرز ۷ ماه سپری شده انتظار داریم همچنان اقدامات پیشگیرانه در مراکز رعایت گردد.

دکتر حیدری تصریح کرد: در بحث سایر بیماری های واگیردار نیاز است نظارت های دقیق صورت گیرد و نظارت ها به صورت شخصی و سلیقه ای نباشد و تاکیدات مبتنی بر قوانین بالادستی و ضوابط سازمانی باشد.

وی افزود: با توجه به این که دستگاههای نظارتی در کلیه استانها ناظر بر فعالیت مراکز تحت نظارت بهزیستی هستند و ریزبینانه موضوعات را بررسی میکنند و تفاوتی که در نگاه کارکنان بهزیستی به عنوان کارشناس و دستگاههای نظارتی در مقام ناظر وجود دارد ممکن است منجر به بروز چالش ها و مخدوش گردیدن افکار عمومی شود از این رو نیاز است همچون گذشته حساسیت ها حفظ گردد و دقت و توجه کافی در نظارت ها صورت گیرد.

دکتر حیدری گفت: بخش خصوصی و مراکز در راستای رسیدن به انتفاع مالی فعالیت می کنند و هرچه منافع بیشتری داشته باشند به دنبال آن کیفیت خدمات نیز بالاتر میرود و هرچه درامد کمتری داشته باشند بر روی کیفیت خدماتی که به جامعه هدف ارائه مینمایند قطعا تاثیر منفی خواهد گذاشت پس بهزیستی در مقام ناظر، هم باید این موضوع را درنظر بگیرد که این مراکز از حیز انتفاع ساقط نشوند و خسارت و آسیبی نبینند و هم امور محوله شان را به صورت کامل و دقیق انجام دهند زیرا رضایتمندی خدمت گیرندگان و مددجویان از اولویت های کاری ما است. از این رو نیاز است کارشناسی که به بازدید این مراکز می رود مسلط برضوابط، قوانین و دستورالعمل ها باشد و با نگاه کارشناسانه بدون ترحم و عادی انگاری بازدید از مراکز را انجام دهد و موارد نیازمند اصلاح را گوشزد نماید و تا زمان رفع این نواقص پیگیری نماید.

وی اظهار داشت: با توجه به این که حوزه توانبخشی یکی از جدی ترین، تخصصی ترین و مهمترین حوزه هاست و به نحوی پیشانی سازمان بهزیستی محسوب می شود، بی توجهی به این حوزه بی توجهی به سایر فعالیت ها و اقدامات سازمان است و همکاران این حوزه باید توجه داشته باشند که اهمیت اقداماتی که انجام می دهند برابر با اهمیت کلیه امور و فعالیت هایی است که در بهزیستی انجام می شود، انتظار دارم نسبت به حوزه ی فعالیت خود نگاهی تخصصی داشته باشید و از اجتهاد فردی در حل مسائل جلوگیری شود.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، نیاز است جهت ایجاد گرمایش لازم در مراکز و پیشگیری از حوادث مربوط به لوازم گرمایشی دستورالعمل های موجود مجددا ابلاغ و بر ایمنی وسایل گرمایشی تاکید گردد و نظارت کافی صورت گیرد و از استفاده از وسایل گرمایشی بی کیفیت جلوگیری شود.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: با توجه به این که بخش عمده ای از ارائه خدمات اجتماعی منوط به دریافت کارت واکسیناسیون خواهد بود و به لطف خدا و تلاش مسئولین واکسن کافی تهیه گردیده و به وفور در کشور وجود دارد تلاش کنید جامعه هدف و افرادی که با ایشان در ارتباط هستند را متقاعد نمایید واکسیناسیون خود را انجام دهند و از آن بهره مند گردند تا انشالله عبور موفقی از گردنه بیماری کرونا و سایر بیماری ها داشته باشیم.

رضایتمندی خدمت گیرندگان و مددجویان از اولویت های کاری ما است

رضایتمندی خدمت گیرندگان و مددجویان از اولویت های کاری ما است

رضایتمندی خدمت گیرندگان و مددجویان از اولویت های کاری ما است

رضایتمندی خدمت گیرندگان و مددجویان از اولویت های کاری ما است

کد خبر 44571

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد