نشست خبری مدیرکل بهزیستی مازندران با اصحاب رسانه برگزار شد

نشست خبری دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی سلامت روان و عصای سفید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران ؛ دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه یکی از اهداف این سازمان حضور مستقل و موثر تواخواهان در اجتماع است ، گفت : توانمندسازی توانخواهان با فراهم کردن بستر لازم برای حضور فعال و موثر آنان در جامعه میسر می شود که با توجه به این مسئله جلسات متعددی برای مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی برگزار شد .

وی افزود: در این جلسات مقرر گردید که با مشارکت و همراهی فرمانداران شهرهای استان یک خیابان که بیشترین دستگاه های اجرایی در آن مستقر هستند مناسب سازی و موانع افراد کم توان مرتفع شود.

دکتر گوهردهی پیشگیری از معلولیت ها را مهمترین خدمت در حوزه اختلال بینایی دانست و ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۶۶ هزار کودک ۳-۶سال تحت پوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۴۰۰ کودک دچار اختلال بینایی شناسایی و به سطوح بالاتر برای مداخلات درمانی معرفی شدند و خدمات مناسب و بهنگام را دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران بابیان اینکه در استان مازندران بیش از ۷ هزار نفر افراد دارای اختلال بینایی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند ، گفت: سازمان بهزیستی خدمات مختلفی را به جامعه هدف ارائه می کنند و در حال حاضر به بیش از ۴ هزار نفر از جامعه کم توان و نابینا خدماjت مستمری دریافت می کنند.

وی به ارائه خدمات توانبخشی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته حدود ۱۶۰۰ نفر از افراد دچار آسیب بینایی وسایل کمک توانبخشی مانند عصا ، عینک ، ساعت گویا و ... دریافت کردند.

دکترگوهردهی با اشاره به ارائه خدمات به دانشجویان ، ادامه داد : در حال حاضر ماهانه ۱.۵ میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی برای ۸۵۰ نفر از دانشجویان پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران به سهمیه 3 درصدی اشتغال افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت : بهزیستی به عنوان یک دستگاه حمایتی متولی اشتغال نیست ولی زمینه اشتغال مددجویان را تسهیل می کند و در این زمین نیز اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 100 درصد منابع اشتغال جذب و در اختیار جامعه هدف قرار گرفت ، افزود : بهزیستی استان با رایزنی با بانک ها در دریافت وام گروه هدف تسهیل گری لازم را انجام داده است و بانک ها نیز در پرداخت تسهیلات کم بهره به مددجویان بهزیستی همکاری خوبی داشتند.

دکترگوهردهی یکی از زمینه های توانمندسازی را احداث مسکن برای جامعه هدف دانست و ادامه داد: اولویت اصلی ما در واگذاری مسکن خانواده های دارای دو عضو معلول و بیشتر است و در حال حاضر نیز 700 واحد مسکونی در استان مازندران در حال احداث است.

کد خبر 44559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد