۱۰ هزار خانواده دارای ۲ معلول در صف انتظار دریافت مسکن مددجویی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین در آئین واگذاری یکهزار و ۴۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول نسبت به آماده‌سازی سایر واحدها تا آخر سال آینده ابراز امیدواری کرد، گفت: با شرایط کنونی، هزینه‌های مسکن ۳۰ تا ۶۰ درصد هزینه های خانواده‌ها را می‌بلعد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «حجت‌الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین در آئین واگذاری یکهزار و ۴۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول با تاکید بر این که افراد دارای معلولیت، حق و حقوقی دارند تا به صورت عادی، زندگی و کار و تلاش کنند، تصریح کرد: دولت قرار است سامانه‌ای را به همین منظور ایجاد کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به واگذاری ۱۴۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول در سراسر کشور، تاکید کرد: براساس آمار بهزیستی، ۱۰ هزار خانواده دارای ۲ معلول دیگر در صف انتظار قرار دارند که برای احقاق حق این عزیزان نیز باید برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.

عبدالملکی نسبت به آماده‌سازی سایر واحدها تا آخر سال آینده ابراز امیدواری کرد و گفت: نداشتن مسکن، برای خانواده‌های دارای دو معلول، معضل بزرگی است و باید برای ۱۰ هزار خانواده باقی مانده نیز تفاهم‌نامه‌هایی امضا شود تا دغدغه مسکن نداشته باشند.

وی با اشاره به الگوی اقتصادی پیامبر اسلام (ص)، گفت: تهیه مسکن برای جامعه اسلامی بسیار پراهمیت است؛ استفاده از بیت‌المال برای مسکن تنها بخشی بوده که پیامبر بر آن تاکید داشته‌، چراکه مسکن یکی از نیازهای اولیه و اصلی برای مردم به ویژه نیازمندان و محرومان است.

عبدالملکی تاکید کرد: مسکن حق هر فرد و خانواده ایرانی، مضمون مبنایی اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی است، در رتبه‌بندی این نیاز، محرومین و افراد دارای معلولیت در اولویت هستند و حاکمیت وظیفه دارد از بیت المال برای کسانی که مسکن ندارند و در تهیه آن ناتوان هستند هزینه کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: متاسفانه با شرایط کنونی، هزینه‌های مسکن ۳۰ تا ۶۰ درصد هزینه های خانواده‌ها را می‌بلعد که حتی از توان افراد عادی و قشر کارمند نیز خارج است اما با تهیه مسکن می توان نیمی از هزینه های اقتصادی خانواده‌ها را رفع کنیم.

وی، در پایان تصریح کرد: نهادهای انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته یکی از بازوهای حرکت در این بخش بودند که هم اکنون نیز به حرکت نوآورانه و جهادی آنان نیاز داریم.

کد خبر 44549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد