معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی: یکی از مسائل مهم جهان امروز مسئله بهداشت و سلامت انسان است

مهناز سالاروند افزود: بدون شک، سلامت جسمانی و روانی افراد جامعه اهمیت بسزایی دارد. تأمین سلامتی اقشار جامعه یکی از مسائل اساسی هر کشوری است که باید آن را از سه بعد جسمی، روانی و اجتماعی مدنظر قرار داد.

معاون امورپیشگیری بهزیستی استان مرکزی بیان نمود: در حال حاضر بهداشت روانی به عنوان یکی از رشته ها و موضوعات اساسی، مورد توجه سازمان بهداشت جهانی است و یک قسمت مستقل را در این سازمان جهانی به خود اختصاص می دهد. در هر دو مفهوم بهداشت روانی، نقش فرهنگ، آداب و رسوم خانوادگی و اجتماعی و شرایط محیطی مورد تأکید قرار می گیرد

این مقام مسئول اذغان داشت :.سازمان بهداشت جهانی در رابطه با سلامت روان دو هدف دارد. اول ارتقاوپیشگیری و دوم درمان و بهبودی. بی شک نقش ارتقا و پیشگیری مهم تر است. و مقرون به صرفه تر نیز می باشدمتاسفانه مردم کشور ما اهمیت زیادی به سلامت روان نمی دهند. شاید این امر به دلیل نداشتن اطلاعات در این مقوله می باشدسلامت روان در تمام ابعاد زندگی نقش مهمی دارد.

ایشان بیان داشت : جامعه ای که سلامت روان دارد، ترافیک، قتل، جنایت، اعتیاد، طلاق و... در آن کمتر اتفاق می افتد. هم چنین سلامت روان در سلامت جسمانی نیز نقش بسزایی داردبهداشت روان با شناخت، رفتار و سلامتی احساسی ما در ارتباط است.برای کاهش عوارض ناشی از کم توجهی به سلامت روان میبایست  مداخله مثبت و اندیشمندانه برای مقابله با شرایط نامناسب قبل از آنکه منجر به اختلال یا ناتوانی شود و هدف آن حفظ سلامت و بهداشت افراد است را بکار گیریم

سالاروند افزود : درخصوص راهکار های پیشگیرانه در سلامت روان انجام بررسی­های دوره­ای نیازسنجی با هدف به­روز کردن اولویت­های ارتقای سلامت روان جامعه،آموزش و آگاه­سازی تمام مردم در مورد سلامت روان، تقویت مهارت­های مرتبط با سلامت روان، مانند مهارت‌های زندگی، مهارت­های فرزندپروری، مهارت­های شغلی و مهارت­های زندگی سالم، ایجاد و تقویت سامانه‌های حمایت اجتماعی،مداخله های اجتماعی با هدف کاهش استرس و ارتقای سلامت روان، تاب‌آوری فردی  تقویت شبکه­های ارتباطی محله­ای، مشارکت شهروندان و فعالیت­های محله­ای توانمندسازی اجتماع، مداخله در بحران برای وضعیت­هایی مانند طلاق، جدایی، بلایا و آسیب­های دیگرو....دارای اهمیت میباشد .

کد خبر 44532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد