تشریح برنامه های هفته سلامت روان

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت روان برنامه های این هفته را تشریح کرد.

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: با توجه به  شروع هفته سلامت روان از هجدهم لغایت ۲۴ مهرماه سال جاری با شعار سلامت روان در جهانی نابرابر و بزرگداشت این هفته،اداره کل بهزیستی استان مرکزی به عنوان یکی از متولیان سلامت روا ن؛ برنامه‌های متنوع و فعالیتهای گوناگونی را در نظر گرفته است.

 امینی افزود: هفته سلامت روان فرصتی است برای ارتقاء آگاهی های عمومی مردم در خصوص اهمیت سلامت روان و همچنین  تغییر و اصلاح نگرش در خصوص بهداشت روان . خصوصاً بعد از شروع بیماری کرونا میزان استرس ها و اضطراب ها و تنش ها بیش از گذشته افزایش یافته است و سلامت روان افراد جامعه رادر معرض تهدید قرار داده است.

وی اظهار داشت :  این موضوع ضرورت توجه به دریافت مشاوره های روانشناختی را بیش از گذشته نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که یکی از اهداف کلان و حیطه های سیاست گذاری در سازمان بهزیستی توجه به بحث بهداشت روان است .

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی با راه‌اندازی مراکز متعدد استفاده از کارشناسان خبره در مراکز مشاوره؛ دولتی و خصوصی و مداخلات کارآمد روانشناختی؛ بهره مندی عموم مردم از خدمات رایگان خط صدای مشاور، راه اندازی مراکز سلامت محلی و  گروه‌های همیاران سلامت در محلات اقدامات موثری انجام داده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  گفت : در سال ۱۳۹۹  تعداد ۴۶۹۶۰ خدمت روانشناسی و مشاوره ای   در مرکز مشاوره تلفنی  ۱۴۸۰ این اداره کل  ارائه گردیده است.

امینی در پیان اظهار نمود: اغلب مردم از اهمیت حفظ سلامت جسمانی خود آگاهند و برای کسب اطمینان از سلامتی خود، از روش هایی همچون ورزش منظم، تغذیه مناسب و آزمایش های پزشکی استفاده می کنند. اما تعداد کمی از مردم به اهمیت حفظ سلامت روانی خود واقف هستند .نیاز است با رویکردی پیشگیرانه و بهره گیری از روانشناسان و مددکاران تغییرات اساسی در شیوه و سبک زندگی این افراد رخ دهد.بهداشت روان با شناخت، رفتار و سلامتی احساسی ما در ارتباط است. این مسئله درباره چگونگی فکر، احساس و رفتار کردن ما است. بهداشت روان می تواند زندگی روزانه، انتخاب هایی که برای زندگی خود انجام می دهیم، روابط و حتی سلامت جسمی ما را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین برخورداری از آن، ما را در کشف توانایی های خود توانمند می‌کند

کد خبر 44531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد