در رسانه│۱۴۰میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زایی معلولان در مازندران

ساری - ایرنا - معاون مشارکت‌های مردمی، مراکز غیردولتی، توانمندسازی و مسکن بهزیستی مازندران از افزایش ۲ برابری میزان تسهیلات پرداختی به مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی برای ایجاد اشتغال در سالجاری خبر داد.

نورالدین علاءالدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان اعتبار در نظر گرفته برای پرداخت تسهیلات اشتغال در سالجاری را یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که بهزیستی مازندران به هر یک از مددجوی زیرپوشش تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه کارفرمایانی که نسبت به جذب مددجویان زیرپوشش بهزیستی مازندران اقدام کنند نیز می‌توانند از این میزان تسهیلات بهره‌مند شوند، اظهار داشت: برای ایجاد مشاغل خانگی نیز به هر یک از مددجویان تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی میزان تعهد امسال بهزیستی مازندران برای ایجاد اشتغال مددجویان زیرپوشش را حدود سه هزار نفر اعلام کرد و گفت که پیش‌بینی می‌شود این نهاد حمایتی در سالجاری بیش از تعهدات در نظر گرفته برای مددجویان زیرپوشش شغل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان زیرپوشش بهزیستی مازندران تخصیص یافته بود که با تلاشهای صورت گرفته بیش از ۹۸ درصد آن جذب شد.

 معاون توانمندسازی و مسکن بهزیستی مازندران علاءالدینی با بیان اینکه با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش، مشوق‌هایی برای کارفرمایان از جمله پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای به کارگیری هر مددجو در نظر گرفته شده است، افزود: کارفرمایانی که نسبت به جذب مددجویان زیرپوشش اقدام کنند از پرداخت ۷۵ درصد حق بیمه معاف می‌شوند.

علاءالدینی از پرداخت ۹۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب پرداخت حق بیمه به مددجویان زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت که پیش‌بینی می شود این میزان تا پایان امسال به ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مازندران از معدود استان‌هایی در کشور است که همه ساله به طور میانگین ۹۵ درصد اعتبارات در بخش اشتغال را جذب می‌کند، افزود: بهزیستی مازندران در ارتباط با جذب اعتبارات در بخش‌های مختلف در مقایسه با سایر استان‌ها، ردیف نخست تا سوم کشوری را در اختیار دارد.

علاءالدینی، تامین ضامن را یکی از عمده مشکلات فراروی مددجویان زیرپوشش برای دریافت تسیهیلات اشتغالزایی اعلام کرد و گفت که با توجه به افزایش سقف تسهیلات خوداشتغالی، مددجویان که بیشتر از قشر محروم و ضعیف جامعه هستند، برای تامین ضامن مورد نیاز با مشکل جدی مواجه هستند.

وی همراهی و مشارکت بانک های عامل در پرداخت تسهیلات مود نیاز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت که مددجویانی که قصد استفاده از اینگونه تسهیلات را دارند، باید ظرف مدت یک ماه نسبت به معرفی ضامن به بانک‌های عامل اقدام کنند.

بهزیستی مازندران ۴۶۰ هزار مددجو را زیر پوشش است که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر مستمری دریافت می کنند و بقیه از دیگر خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند. 

کد خبر 44479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد