نیشابور | دوشنبه‌های طلایی سالمندان در نیشابور

رئیس بهزیستی نیشابور از برگزاری جلسه شورای سالمندان در این شهرستان همزمان با هفته سالمند خبر داد.

علی صدر گفت: در این جلسه فرماندار از بهزیستی درخواست کرد برای برنامه‌ریزی بهتر در مورد سالمندان شهرستان، وضعیت آماری سالمندان استان را در اختیار شورا قرار دهد.

وی افزود: آماری که بهزیستی در اختیار دارد شامل جامعه هدف سازمان است که تحت پوشش می‌باشند و ما هم از ستاد استان درخواست کرده‌ایم که این آمار استانی را در اختیار شهرستان‌ها و از جمله شورای سالمندان نیشابور قرار دهند.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین درخواست بنیاد فرزانگان نیشابور که یک مؤسسه غیر دولتی است که برای مشکلات سالمندان تلاش می‌کند مبنی بر در اختیار قرار دادن مکان برای استقرارش مطرح شد که مقرر گردید طی لایحه‌ای به شورای سالمندان، از طرف شورای شهر و شهرداری نیشابور برای این مکان مساعدت گردد.

صدر گفت: در این جلسه همچنین فعالیت یک مرکز پژوهشی سالمندان که از سوی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور راه‌اندازی شده مورد بررسی قرار گرفت و دانشگاه اعلام کرد که هر نهاد دولتی یا خصوصی که علاقه‌مند به مطالعه در این زمینه باشد اطلاعات و داده‌های حفاظت‌شده‌ی ۷ هزار سالمند شهرستان در اختیارش قرار می‌گیرد.

رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور در ادامه گفت: در این نشست، بهزیستی گزارشی از وضعیت رو به سالمندی جمعیت در شهرستان ارائه کرد و خواستار توجه بیشتر به منافع، بهداشت، ورزش و سلامت جسم و روان سالمندان شد.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه مطرح شد که نهادها و ادارات شهرستان از جمله شهرداری و شورای شهر، مساعی بیشتری در این زمینه داشته باشند و امکانات خود برای بهبود وضعیت کلی در جهت رفاه و سلامت سالمندان را ارزیابی و به شورای سالمندان ارائه کنند.

وی همچنین از اجرای برنامه‌های فرهنگی تفریحی تحت عنوان «دوشنبه‌های طلایی» برای سالمندان این شهرستان در این هفته خبر داد.

صدر گفت: البته بنباد فرزانگان با همکاری بهزیستی شهرستان یک برنامه‌ی ابتکاری را از مدتی پیش آغاز کرده که طی آن دوشنبه هر هفته جمعی از سالمندان شهرستان در یک مکان تفریحی زیارتی گرد می‌آیند و برنامه‌های مفرح و فرهنگی را اجرا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از این برنامه‌های دوشنبه‌ای با هفته سالمندان مقارن شد و در پارک جنب بهزیستی به اجرا درآمد که مقامات شهرستان نیز در آن حضور داشتند.

صدر یادآور شد: نامگذاری دوشنبه‌های طلایی به خاطر آن است که نام بنیانگذار بنیاد فرزانگان که دارای معلولیت شدید هم هست «طلایی» است و از طرفی، دوشنبه‌ها که یک روز وسط هفته است برای گردآمدن سالمندان انتخاب شد که فرصت بهتری برای گفتگو فراهم باشد.

کد خبر 44472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد