۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات جامعه هدف بهزیستی استان تهران توسط خیران تأمین شد

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار داشت: ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات متمرکز و اعتبار جاری جامعه هدف در استان توسط مردم و خیران تأمین شد و در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید احمد خادم در ویژه برنامه روز جهانی سالمندان در ری اظهار داشت: وظیفه بهزیستی ارائه خدمات به ضعیف‌ترین بخش جامعه و افرادی است که دچار نقصان، ناتوانی و یا ضعف در عملکرد شدند لذا این خدمات بهزیستی باید برای مردم خوب و صحیح معرفی شود تا در به جا آوردن تکلیف و کمک به نیازمندان حمایت عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی افزود: بهزیستی سازمانی مردم نهاد و مبتنی بر مردم است که در موضوعات مختلف شاهد بالندگی در بهزیستی هستیم و مثال عینی آن این است که در شش ماه گذشته ساختار حاکمیتی و دولت این ظرفیت را نداشته‌اند تا اعتبار جاری جامعه هدف را پرداخت کند اما سازمان از چرخش باز نماند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی استان تهران در ادامه با بیان اینکه بهزیستی بر مردم تکیه دارد گفت: در شش ماه گذشته ۸۵ درصد از اعتبارات متمرکز که از طریق بهزیستی کشور به صورت روند عادی پرداخت شد اما مابقی اعتبار مورد نیاز در استان تهران که در حدود ۳۰ میلیارد ریال بود توسط مردم و خیران تأمین شد و در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

خادم ابراز داشت: توان‌بخشی مبتنی بر جامعه اقدام بسیار بالنده‌ای است که از طریق مردم مدیریت می‌شود و اخیراً نیز اقدامی را از طریق مؤسسات کشوری و بین‌المللی دنبال می‌کنیم به نام توسعه خدمات بر پایه محله که موصوف به C.D.D است و در آن قرار است در حوزه سالمندی نیز فعالیت‌های مثبتی صورت گیرد.

 معاون توان‌بخشی بهزیستی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: بخشی با عنوان کسب‌وکار گروهی بر پایه صندوق کارآفرینی در بهزیستی وجود دارد که در سال گذشته تسهیلات اشتغال را با ۵۰۰ میلیون ریال و امسال با ۱ میلیارد ریال و سود ۴ درصد در ۱۲ صندوق تحویل متقاضیان می‌دهد.

در ادامه این مراسم محمدرضایی اصل اظهار داشت: جایگاه سالمندان و سالمندی بسیار با اهمیت و در خورد توجه است اما در شرایط کنونی کرونایی بسیاری از اقدامات لازم در حوزه سالمندی امکان اجرا ندارد.

وی افزود: در زمینه مناسب‌سازی شهرها اقداماتی تا به‌ حال اجرایی شده اما کافی نیست و شهرداری در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد زیرا در حال حاضر در بسیاری از امکانات شهری به سالمندان توجه کافی نشده و اغلب مواقع برای دسترسی به خودپرداز مناسب‌سازی صورت نگرفته.

مدیر بهزیستی شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه سالمندان و معلولان در جامعه امروز مغفول مانده‌اند لذا امیدواریم با تغییر نگاه‌های مدیریتی در آینده شاهد تسهیل امور این قشر باشیم.

کد خبر 44449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد