افزایش چشمگیر خودکشی در استان کرمان

در رسانه های استان کرمان- فردای‌کرمان ـ گروه جامعه: مدیرکل بهزیستی استان کرمان با هشدار نسبت به اینکه وضعیت خودکشی در استان نگران‌کننده است، گفت: «براساس آمار موجود سالانه حدود ۷۰۰ هزار نفر در جهان به شکل‌های مختلف به زندگی خود پایان می‌دهند که از این تعداد حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر در ایران به این اقدام رو می‌آورند یعنی به طور متوسط از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۳ نفر در ایران اقدام به خودکشی می‌کند».

صادق‌زاده افزود: «این آمار در سال‌های گذشته در استان دو نفر به‌ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است ولی متاسفانه هم‌اکنون از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۶.۳ نفر از فوت‌شدگان بر اثر اقدام به خودکشی، متعلق به استان کرمان است».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، عباس صادق‌زاده به مناسبت روز خودکشی، با تشریح وضع موجود در استان با بیان اینکه پدیده‌ی خودکشی خود یک معلول است و باید به دنبال علت‌ها گشت، افزود: «متاسفانه در سال‌های اخیر به دلایل متعدد از جمله افزایش مشکلات اقتصادی، شیوع ویروس کرونا، بالا رفتن سطح اضطراب در بین افراد جامعه  و... شاهد گسترش نگران کننده این پدیده شوم در سطح جامعه بوده‌ایم که علی رغم اقدامات پیشگیرانه وسیعی که انجام شده است وضعیت موجود در این حوزه غیر قابل قبول و نگران‌کننده است».

وی افزود: «اگرچه استان کرمان از لحاظ خودکشی در کشور در رتبه ۲۶ قرار دارد اما در مقایسه با سال‌های قبل این آمار قابل قبول نیست».

صادق‌زاده ادامه داد: «عوامل متعددی در اقدام به خودکشی افراد دخیل هستند که از جمله آن می‌توان به عوامل فردی شامل افسردگی ، اضطراب و... و مشکلات خانوادگی و مسائل اجتماعی از جمله  عوامل مهم در سوق دادن افراد به سوی اقدام به خودکشی است».

مدیرکل بهزیستی استان کرمان سپس گفت: «با گسترش ظرفیت مراکز مشاوره و ورود تخصصی به این موضوع اقدامات وسیع و تاثیرگذاری را به منظورکنترل و کاهش آسیب خودکشی انجام داده‌ایم».

وی توضیح داد: «افزایش ظرفیت خدمات تخصصی مراکز، تقویت علمی و تاثیرگذاری مراکز و قاطعیت و جدیت مسئولان و برنامه‌ریزان اجتماعی در تدوین و اجرای طرح‌های علمی و عملی اجتماع‌محور از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های کنترل و کاهش آسیب خودکشی در سطح جامعه است».

صادق‌زاده تاکید کرد: «بهزیستی با تمام توان در راه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام گذاشته و کارشناسان و متخصصین مجرب بهزیستی تمام تلاش خود را در این راه به کار بسته‌اند اما اگر بخواهیم به نتیجه‌ی مطلوب برسیم باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند». / الف

کد خبر 44434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد