پذیرش بیش از ۲ هزار نفر در مراکز اقامتی ترک اعتیاد استان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال دو هزار و ۳۳۷ نفر در مراکز اقامتی ترک اعتیاد استان پذیرش شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در شش ماه نخست امسال ۳۷۳ نفر در آبیک، ۳۹۹ نفر در تاکستان، ۳۹۰ نفر در البرز، ۲۸۴ نفر در بوئین زهرا و ۸۹۱ نفر در قزوین در مراکز ترک اعتیاد پذیرش شدند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴ مرکز بهبودی اقامتی میان مدت ویژه مردان، یک مرکز ویژه بانوان و یک مرکز جامع درمان اعتیاد در استان فعال است.

وارثی گفت: ساماندهی و یکپارچگی نظام مدیریت معتادان بی سرپناه سخت در دسترس و متجاهر از طریق اجرای طرح دادگاه درمان مدار در استان قزوین در دست اجرا است.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: در این رویکرد درمانی تامین فضای عمومی امن و رضایت عمومی جامعه با حفظ کرامت انسانی معتادان بی سرپناه سخت در دسترس و فراهم نمودن زمینه ارائه خدمات متناسب و استاندارد به معتادان در راستای کاهش آسیب و درمان دنبال می‌شود.

وارثی اضافه کرد: تیم مستقر در دادگاه درمان مدار پس از پذیرش مشخص بیمار با معرفی توسط نیروی انتظامی، پرونده‌های لازم درمانی را تشکیل می‌دهد و با دستور قاضی مستقر در دادگاه به مراکز درمانی تحت نظارت سازمان بهزیستی ارجاع می‌دهد.

به گفته وی، در این دوره درمان، به کارگیری ظرفیت‌های قانونی کشور و افزایش حمایت جامعه و دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و سازمان‌های مردم نهاد و مدیریت معتادان بی سرپناه سخت در دسترس و متجاهر دنبال می‌شود.

وارثی افزود: در نیمه نخست امسال ۶۵۰ معتاد متجاهر غربال و از این تعداد ۵۳۲ نفر در مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ پذیرش شدند

کد خبر 44423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد