یک هزار و ۹۰۱ بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی قزوین هستند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: یک هزار و ۹۰۱ بیمار روانی مزمن تحت پوشش این اداره کل در استان قزوین هستند و به صورت روزانه خدمات دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت روان اظهار داشت: ۱۰.۷ درصد از جمعیت جهان را افراد با اختلالات روانی تشکیل می دهند که در بین این افراد بیشترین اختلالات شامل اختلالات شخصیتی، افسردگی، دو قطبی و بیماران اسکیزوفرن می باشند.

وی با اشاره به آمار بیماران روان دارای پرونده در استان قزوین افزود:  تعداد کل بیماران روانی مزمن تحت پوشش یک هزار و ۹۰۱ نفر می باشد که به تفکیک جنسیت، ۵۶۸ نفر زن و یک هزار و ۳۳۳ نفر مرد هستند.
این مسوول با اشاره به آمار بیماران روان مزمن به تفکیک شدت معلولیت، گفت: در بین این افراد ۴۱ نفر دارای بیماری خفیف، ۱۶۵ نفر متوسط، یک هزار و ۱۴۹ نفر شدید،  ۷۳ نفر خیلی شدید و  ۵۰۰ نفر نامشخص هستند.
وارثی با اشاره به اینکه به ۲۰ درصد از آمار فوق حق پرستاری خانواده محور به مبلغ یک میلیون تومان ماهانه تعلق می گیرد، اضافه کرد: تعداد یک هزار و ۲۶۶  نفر از بیماران روان از خدمات مستمری سازمان بهره مند هستند و کلیه خدمات بهزیستی از قبیل خدمات موردی، بیمه، درمانی، دانشجویی، تحصیلی و مسکن مطابق دستورالعمل حمایت مالی به این بیماران پرداخت می شود.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: در استان قزوین هشت مرکز توانبخشی به بیماران سلامت روان خدمت ارایه می کنند.

کد خبر 44404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد