فرزندان بهزیستی در جشنواره بزرگداشت محرم برگزیده شدند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان ازکسب رتبه برگزیده فرزندان تحت پوشش بهزیستی در جشنواره بزرگداشت محرم با عنوان فرزندان عاشورا در بخش های مقاله، مداحی(دکلمه‌خوانی) و سوگواره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی، خاطرنشان کرد: در جشنواره بزرگداشت محرم با عنوان فرزندان عاشورا، اهدافی همچون آشنایی فرزندان بهزیستی با ارزش های زندگی قهرمانان و فلسفه قیام عاشورا در اجرای برنامه ها مورد توجه قرار گرفت که آثار ۷ نفر از فرزندان مقیم در خانه های شباننه روزی برگزیده شد و هر دو موسسه خیریه پرتو مهر یزدان و رضوان شایسته تقدیر معرفی گردیدند.

وی با بیان اینکه مخاطبان جشنواره نیز فرزندان ۶ تا ۱۸ ساله مقیم در خانه های کودکان و نوجوانان بودند، افزود: این جشنواره در بخش فردی شامل‌:مقاله نویسی با موضوع (درسهایی که از عاشورا گرفتم) ویژه خانه های نوجوانان، مداحی(ویژه پسران) دلنوشته، دکلمه خوانی یا خوانش متن ادبی(ویژه دختران) در دو رده سنی۶ تا ۱۲سال و ۱۳ تا ۱۸ سال و سخنرانی در رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال برگزار شد.

حسینی با اشاره بر تأثیر فضا و محیط‌های دینی و مذهبی بر تربیت کودکان تصریح کرد: با اینکه برخی ویژگی‌های شخصیت افراد بستگی به ژنتیک و خانواده دارد اما شرایط محیطی نیز نقش بسزایی در ظهور و بروز آنها ایفا می‌کند. قرار گرفتن کودک در محیط‌های فرهنگی و مذهبی اعم از مراسم جشن، مولودی، هیأت‌ها و غیره نقش مؤثری در رشد باورها و اعتقادات دینی و مذهبی او دارد. در واقع ارتباط و تعاملی که کودک با محیط دارد و تجربه‌ای که از حضور در محیط و مراسم کسب می‌کند، سبب رشد و بالندگی باورها و ارزش‌های دینی وی می‌شود.

کد خبر 44343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد