در رسانه| نگهداری ۱۸۵ سالمند در مراکز بهزیستی استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر مهدی دیناری مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره اینکه سال ۱۳۵۵ پنج درصد جمعیت پیر بود و این رقم در حال حاضر نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافته گفت: پیری جمعیت نشان دهنده مراقبت‌های بهداشتی مناسب، تغذیه مناشب و شیوه زندگی خوب در بین جامعه بوده که این افراد به سن پیری رسیده‌اند.

او درادامه افزود: در مباحث پزشکی، خدمات رفاهی، تأمین اجتماعی، مسکن و مناسب سازی معابر  و تفریحات برای سالمندان باید با جدیت ورود کنیم چرا که به شیب تند موالید در دهه ۶۰ پیش‌بینی می‌شود در ۱۴۲۰ به پیری ۲۰ درصدی جمعیت برسیم.

دیناری تأکید کرد: مجموعه بهزیستی مراکز توانبخشی برای سالمندانی که به ناتوانی‌های حرکتی دچار شده‌اند تدارک دیده که برخی سالمندان به‌صورت روزانه به این مراکز مراجعه می‌کنند همچنین برخی دیگر از سالمندان که شرایط نگهداری از آن‌ها در منازل وجود ندارد در مراکز شبانه‌روزی سالمندان نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه چهار مرکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان در استان همدان وجود دارد، گفت: دو مرکز در ملایر و دو مرکز نیز در همدان است که در مجموع ۱۸۵ نفر از سالمندان که شرایط نگهداری آن‌ها درمنزل وجود ندارد یا فرزند ندارند در این مراکز نگهداری می‌شوند.

دیناری با بیان اینکه برخی سالمندان توسط فرزندانشان نگهداری می‌شوند و از مهر و محبت اعضای خانواده بهره‌مند می‌شوند، گفت: آمار دقیقی از افراد سالمند نداریم چرا که برخی از آن‌ها هیچ مراجعه به مجموعه بهزیستی نداشته‌اند.

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: این قشر جزو گروه آسیب‌پذیر بودند که برخی از آن‌ها واکسینه شدند و برخی نیز به علت ابتلا به کرونا بعد از بهبودی واکسینه شدند، اما برخی دیگر از آن‌ها به علت عدم رضایت خانواده‌هایشان واکسیناسیون برای آن‌ها انجام نشد که در مجموعه وضعیت واکسیناسیون سالمندان در خانه سالمندان مطلوب بوده و به ندرت افراد درگیر کرونا می‌شوند و در صورت ابتلا نیز، بسیار خفیف مبتلا می‌شوند.

کد خبر 44309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد