۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
به مناسبت روز جهانی کودک

روز جهانی کودک گرامی باد.


امروز کودکی ات را مرور میکنم، برایش برنامه‌ها می چینم، به پای ریشه های تازه اش وقت می گذارم تا در خنکای شاخ و برگ تنومندش،میوه دلم را مزه مزه کنم.
امروز کنارت کودکی می کنم، بچه می شوم، صداقت را تمرین و گریه و خنده را بی بهانه تکرار می کنم. احساسم را به نازک دلی خلوت پاییز در نگاه مهرماهی تازه نفس، ابراز می کنم .
دوست داشتن را با دست هایم اندازه می گیرم. عشق را در آغوشم عروسک وار پناه می دهم و قهر نکرده از در آشتی می آیم .
امروز به خودم سیلی می زنم تا صلح را، اعتماد و دوستی را، در پاکی خواب عصرگاهی تو،با همان صورت ماهت در آسمان پرستاره نشانه روم و با شمارش معکوس، لی لی کنان بدوم تا خود خود بزرگ شدن...
امروز کودکی ات را بزرگ می شمارم. دنیای بزرگت را گرامی می دارم و از این که خداوند به من این مهلت را عطا فرمود تا دستهای کوچک تو را در آشیان انگشتانم بگیرم و بر لوح پاک وجودت امنیت را حکاکی کنم، از درون می بالم و شکرگزار پذیرش این مسئولیت خطیرم...
اینکه لانه زار و شانه های امن کودکان باشی، حس عجیب اعجاز دارد.
از تو چه پنهان، می خواهم با تو آنچه در خود ندیده ام را با پالت هزار رنگ و لعاب قدرت خداوند،بر سرنوشت خاطر تو نقاشی کنم. می خواهم باغچه سبز دلت را آبیاری بخشم.می خواهم کنار تو زندگی را از دریچه ی دیگری نگاه کنم.
 دوستت دارم کودکم
جهانت بی خشم، نگاهت بی غم، دلت آرام،لبانت خندان و دستانت گرم خواهد بود، مادام که قامت بزرگانه ی ما در قاب رنگین وجودت، سربزیر و سربراه به دیوار حمایتی ناب از تو تکیه کند.
حق تو تحصیلی جامع، پرورشی تام و کانون گرمی است که برای فرداهای بهتر آماده ات سازد.
 روزت جهانی است، تا تمام ملل با هر رنگ و نژادی،با هر دین و ایمانی، دست در دست هم پرچم امنیت خاطرت را برفراز بهترین اتفاق ممکن به رقص نور در آورند.
روزت مبارک فرزندم

آمنه عوض پور/ روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان فارس

کد خبر 44303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد