نشست خبری مدیرکل بهزیستی گیلان با اصحاب رسانه

دکتر حسین نحوی نژاد عصر روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان در رشت افزود: سالمندان با کارت منزلت می توانند از خدمات رایگان از جمله پیشگیرانه اولیه، غربالگری ، واکسیناسیون ، بیمار یابب و پاراکلینیکی بهره مند شوند.

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: صدور کارت منزلت ابتدا برای ۵۰۰ سالمند زن سرپرست خانوار اجرا می شود تا پس از ۶ ماه بررسی، نتیجه به سازمان برنامه و بودجه و شورای سالمندی ارایه شده و برای سایر سالمندان نیازمند تصمیم گرفته شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان ادامه داد: نزدیک به ۱۵ هزار نفر از افراد بالای ۶۰ سال تحت پوشش بهزیستی استان هستند، ضمن اینکه ۳۵.۵ درصد از سالمندان استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان قرار دارند. که در مجموع نزدیک ۴۰ درصد سالمندان تحت پوشش این ٢ نهاد حمایتی هستند.

۷۲ درصد سالمندان گیلان سالمندان جوان هستند

نحوی نژاد در ادامه با بیان اینکه حدود ۱۳.۹ درصد از جمعیت استان گیلان شامل بیش از ٣٠٠ هزار نفر در گروه سنی سالمندان و بالای ۶۰ سال قرار دارند، افزود: میانگین سالمندی در کشور ٧. ٩ است. 

دکتر نحوی نژاد ۷۲.۵ درصد از جمعیت سالمندی گیلان را سالمندان جوان تشکیل می دهند، اظهار داشت: ۶۰ تا ۷۴ سال را سالمندی جوان می نامند.

وی بیان داشت: ۱۳.۵ درصد سالمندان در گیلان نیاز به کمک فعالیت های روزمره، ١٨ درصد نیاز به مراقبت های نسبی و پنج درصد کاملا وابسته هستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه بیشترین معلولیت سالمندان تحت پوشش بهزیستی در گیلان را اختلالات ناشنوایی را شامل می شود، افزود: در مجموع ١١ هزار و ٧٠٠ نفر از سالمندان از خدمات مستمری، غیرمستمری و مراکز بهره می برند.

۶ تا ١٢ مهرماه هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان نام گرفته است.

کد خبر 44232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد