شهریار| عمده نیاز جامعه ناشنوایان تشکیل انجمن های فعال مردم نهاد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار گفت: قشر ناشنوایان شهرستان شهریارجهت ورود  به فعالیت های اجتماعی نیاز به حمایت دارند و با این وجود تشکیل انجمن های فعال مردم نهاد و موسسات حامی یکی از عمده نیازهای ناشنوایان است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری مهر، داود فهیم راد به برخی از اقدامات اداره بهزیستی شهریار در راستای حمایت و پی گیری مشکلات ناشنوایان پرداخت و دراین باره اظهار داشت: جامعه ناشنوایان قشری هستند که یکی از حس های پنجگانه خدادادی را ندارند ولی این عزیزان به سبب داشتن حس ششم فوق العاده تا به امروز در زمینه های مختلف موفقیت های خوبی را کسب نموده اند.

وی ازبرنامه های این اداره جهت توانمند سازی ناشنوایان نیز خبر داد و افزود: ارائه آموزش مهارت های زندگی، تحصیلی، شغلی، خدمات ژنتیک، مشاوره، ازدواج، برنامه روانشناختی، روحی و روانی، تلاش در راستای توانمند سازی و حفظ کرامت این عزیزان و همچنین کاهش وابستیگی و مستقل نمودن ناشنوایان بخشی از برنامه های این اداره است.

وی تصریح کرد: ارائه سمعک، باطری، سیم، کمک های توانبخشی، کاشت سمعک در سال گذشته، و همچنین واریز ماهیانه حساب مدد جویان نیز بخشی از حمایت های این اداره بوده است.

فهیم راد یاد آور شد: در بین این عزیزان افرادی داریم که در زمینه قاری قرآن، شاعر و سایر حوزه ها توانمند هستند و اداره بهزیستی در جهت ترغیب آنها از هیچ مساعدتی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: عصای سفید، ساعت گویا، سیستم صوتی خاص ناشنوایان، هزینه کاشت حلزون از جمله نیازهای این افراد است و با توجه به ثبت نوبت جهت حمایت از این عزیزان تقاضا داریم که خییران عزیز و انجمن های مردم نهاد چتر حمایتی خود را برای این قشر از جامعه بگسترانند.

کد خبر 44201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد