نجف آباد| دستان شما کلام شماست

رئیس اداره بهزیستی نجف آباد به مناسبت روز جهانی ناشنوایان در مراسمی که به این مناسبت در مجموعه فرهنگی اموزشی تربیت معلم این شهرستان برگزار شد، حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی، رئیس اداره بهزیستی نجف آباد به مناسبت روز جهانی ناشنوایان و تکریم مددجویان این اداره، در جشنی که با همکاری هیئت ورزش‌های ناشنوایان و کانون ناشنوایان شهرستان برپا شد شرکت کرد.

علیرضا قناعت کار با اشاره به گفته هلن کلر یکی از موفق‌ترین افراد جهان با وجود داشتن معلولیت بینایی و شنوایی" اگر این فرصت به من داده م‌ شد که یکی از دو حس خود را بازیابم، ترجیح می‌دادم نابینا بمانم، ولی بشنوم".

وی، نبود و فقدان این حس را بسیار سخت شمرد و افزود: سکوت،  همه آن صدایی است که شما ناشنوایان با خود حمل می‌کنید و صدایی بر نمی‌آورید و باز هم تلاش می‌کنید.  

قناعت‌کار آموزش فراگیر زبان اشاره در جامعه را ضروری دانست و افزود: حق مسلم همه ناشنوایان بهره‌گیری از خدمات شهری و اجتماعی است که با فراگیری زبان اشاره توسط جامعه، از مشکلات و معضلات ارتباطی این قشر کاسته خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی نجف‌آباد، دستان ناشنوایان را کلام آنها دانست و در ادامه به اشتغال و استقلال هرچه بیشتر ناشنوایان اشاره کرد و ترغیب مخاطبین به حرفه آموزی، رشد و استقلال آنها را خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی، در این روز مددجویان در مسابقات دارت، طناب کشی و داژبال که از طرف هیئت ورزش‌های ناشنوایان شهرستان تدارک دیده شد شرکت کردند و جوایزی به رسم یادبود به ایشان اهدا شد، همچنین در همین مکان نمایشگاهی از صنایع دستی ناشنوایان برپا شد که مورد بازدید عموم قرار گرفت.

نجف آباد| دستان شما کلام شماست

نجف آباد| دستان شما کلام شماست

نجف آباد| دستان شما کلام شماست

نجف آباد| دستان شما کلام شماست

کد خبر 44194

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد