مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان شهرستان دیر برگزار شد

مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ( مانا ) در بخش آبدان شهرستان دیّر با حضور مسئولین بخش بخشدار ، امام جمعه ، رئیس شورای شهر ، نماینده اداره ورزش و جوانان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان دیر رئیس بهزیستی  این شهرستان گفت : بررسی رویکردها و راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نشان می دهد که مشارکت اجتماعی و ظرفیت سازی برای جلب حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان و ذینفعان در طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، می تواند موجب افزایش کارایی و اثربخشی اقدامات گردد . 
کرمی در ادامه افزود : این رویکرد بویژه در گروه سنی نوجوانان ، بدلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر ، علاوه بر این که زمینه ارتقاء دانش و آگاهی آنان را فراهم می کند ، توانمندی وظرفیت لازم برای ترویج پیام های پیشگیری ، شناخت مسائل ، مخاطرات و چالش های اولویت دار و در نتیجه ارائه راه حل های خلاقانه برای حل مسائل و طراحی پروژه های کوچک همیاری به منظور اجرا در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را برای نوجوانان موجب می شود . 

محمد کرمی رئیس اداره  بهزیستی شهرستان دیّر عنوان داشت : هدف از اجرای  این طرح ، ارتقای توانمندی نوجوانان ، افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب های اجتماعی نوجوانان ، اصلاح نگرش در جهت جمع گرایی و کار گروهی ، افزایش مهارت های کارگروهی و مشارکتی ، ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، ایجاد ظرفیت برای تمرین و انجام فعالیت های مشارکتی ، ایجاد ساز و کار تشویقی و انجام فعالیت های مشارکتی و حمایت از ابتکارات جمعی نوجوانان ، ایجاد و توسعه شبکه روابط مشارکتی نوجوانان و در نهایت ارتقای سرمایه اجتماعی اعلام نمود.
وی ادامه داد : در این طرح نوجوانان طی ۱۰  جلسه به آشنایی با اصول و شرایط کار گروهی ، آشنایی با مشکلات خاص اجتماعی ، شناسایی ، طبقه بندی و الویت بندی مشکلات ، تحلیل و ریشه یابی مسائل و مشکلات و انتخاب پروژه های منتخب پرداختند . 
محمد کرمی در پایان اظهار داشت : امیدواریم در آینده شاهد فعالیت های پیشگیریانه موثر و اثر بخش تری توسط فعالین اجتماعی و داوطلبین همیار سلامت اجتماعی باشیم . 

کد خبر 44173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد