جمعیت سالمندان استان اردبیل به ۱۱۹ هزار نفر رسید

اردبیل- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: جمعیت سالمندان این استان در چند سال گذشته روندی افزایشی داشته و به ۱۱۹ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، بهزاد ستاری روز یکشنبه در این زمینه اظهار کرد: هفت هزار و ۵۰۰ نفر از این سالمندان در مجموع از خدمات گوناگون بهزیستی استان اردبیل از جمله دریافت مستمری ماهانه برخوردار هستند و ۶۱۰ نفر نیز در قالب ۱۰ مرکز شبانه‌روزی، روزانه، خانه حمایتی و مراقبت در منزل زیر پوشش خدمات اقامتی، توانبخشی، پزشکی و فرهنگی قرار دارند.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها در ۲۰ سال آینده جمعیت سالمندی استان و کشور به چهار برابر افزایش خواهد یافت که در این راستا همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به شعار امسال با عنوان "بهره‌مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال"، لزوم آموزش مهارت‌های استفاده از فضای مجازی به ویژه در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا را یادآور شد و بر توجه ویژه خانواده‌ها به این مهم تاکید کرد.

وی  در ادامه نیز گفت: برای همه جمعیت سالمندان مقیم مرکز استان هر ۲ دز واکسن کرونا تزریق شده است و با هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی از افراد جا مانده نیز برای تزریق واکسن دعوت بعمل خواهد آمد.

بنا بر تعریف سازمان بهداشت جهانی، افراد بالای ۶۰ سال سالمند به شمار می‌آیند و بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سیب، ۱۰.۳ درصد از جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری استان اردبیل در سنین سالمندی قرار دارند.

۶ تا ۱۲ مهرماه با عنوان هفته جهانی سالمند نام‌گذاری شده است.

کد خبر 44172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد