در رسانه| ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین سمعک ناشنوایان مازندران اختصاص یافت

ساری - ایرنا - معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید سمعک مورد نیاز ناشنوایان استان خبر داد و گفت که مشکل این مددجویان بزودی حل می‌شود.

به گزارش ایرنا ، افزایش قیمت سمعک و باتری آن به عنوان مشکل ناشنوایان مازندران موضوعی بود که هفته پیش رییس انجمن ناشنوایان و کم‌شنوایان استان در مراسم تجلیل از برترین های این قشر مطرح کرده بود.مرتضی خوش بین گفته بود که ناشنوایان و کم‌شنوایان استان توان خرید باتری سمعک در بازار آزاد را ندارند و از مسئولان بهزیستی خواسته بود تا با پیگیری در سطح ملی، باتری سمعک به نرخ دولتی در اختیار مددجویان قرار دهد.
علیرضا قلندری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود که برای رفع مشکل کمبود  افزایش قیمت قابل توجه سمعک در بازار آزاد اعتباری برای خرید سمعک برای این افراد زیر پوشش درنظر گرفته شده است.
وی وعده داد که در روزهای آینده با اعتبار در نظر گرفته شده، مشکل تامین سمعک ناشنوایان در مازندران برطرف شود.
معاون بهزیستی مازندران همچنین با اشاره به افزایش هزینه‌ تامین باتری و تعمیر سمعک ، گفت که یک میلیارد ریال اعتبار هم برای تامین باتری و تعمیر سمعک ناشنوایان استان در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: تعویض قالب، شلنگ و باتری سمعک در بازار آزاد دستکم ۷۰۰ هزار تومان هزینه دارد و بسیاری از افراد معلول در خرید لوازم شنوایی ناتوان هستند و اداره کل بهزیستی مازندران به طور قطع فراتر از تعهدات خود عمل کرده و مشکل  افراد ناشنوای استان را رصد و برطرف خواهد کرد.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران تصریح کرد: متاسفانه در بازار آزاد هم در بعضی موارد مشاهده می شود که باتری سمعک که از زمان مصرف آن گذشته را به ناشنوایان با قیمت قابل توجه می‌فروشند و بعد از چند روز استفاده سمعک کارایی خود را از دست می دهد. فشارهای خارجی و تحریم باعث سوءاستفاده برخی افراد سودجو در عرضه و تقاضای اقلام بهداشتی شده است.
بر اساس گزارش های رسمی ، جمعیت افراد ناشنوا و کم شنوا در استان مازندران به هشت هزار نفر می رسد.

کد خبر 44162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد