هزینه کرد یک میلیارد ریالی برای سمعک ناشنوایان خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در۶ ماهه ابتدای امسال به تعداد ۷۴ نفر از کودکان و نوجوانان ناشنوا و کم شنوای استان جهت تهیه سمعک اعتباری بالغ بر به مبلغ یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

«علی عرب نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند به مناسبت روز جهانی ناشنوایان اظهار داشت: 2 مرکز روزانه آموزشی توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی در خراسان جنوبی وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر سه تشکل و انجمن فعال در زمینه امور ناشنوایان در شهرستان های قاین، بیرجند و طبس فعالیت دارند.

وی به بحث تامین وسایل کمک توانبخشی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به تعداد 125 نفر از کودکان و نوجوانان ناشنوا و کم شنوا در استان به مبلغ یک میلیارد و 875 میلیون ریال سمعک واگذار شده است.

عرب نژاد ادامه داد: در6 ماهه ابتدای سال 1400 به تعداد 74 نفر از کودکان و نوجوانان ناشنوا و کم شنوا در استان جهت تهیه سمعک اعتباری بالغ بر به مبلغ یک میلیارد و 110 میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی عنوان کرد: 2 واحد با 2 کارشناس گفتاردرمانی و شنوایی شناسی غیردولتی در استان وجود دارد که علاوه بر درمان اختلالات گفتاری و شنوایی به توانبخشی افراد کم شنوا و نا شنوا اقدام می کنند.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته تعداد سه هزار و 679 جلسه گفتار درمانی جهت 204 نفر و تعداد 201 جلسه شنوایی سنجی جهت 28 نفر در این مراکز گفتار درمانی و شنوایی شناسی استان انجام شده است.

عرب نژاد در پایان با اشاره به بحث کاشت حلزون شنوایی اظهار کرد: در سال گذشته تعداد 74 نفر از کمک هزینه کاشت حلزون به مبلغ یک میلیارد و 260 میلیون ریال در استان بهره مند شدند.

کد خبر 44144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد