۱۱۹ هزار سالمند دراستان اردبیل

۱۱۹ هزار سالمند از خدمات بهزیستی استان اردبیل بهره مند هستند.

به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، مدیرکل بهزیستی در برنامه رادیویی صبحگاهی "سلام ساوالان " صداوسیمای مرکز اردبیل حضور وبرنامه های هفته سالمندان را تشریح کرد.

مدیر کل بهزیستی استان جمعیت سالمندان استان را  ۱۱۹ هزار نفر اعلام و اظهار داشت : پیش بینی می شود طی ۲۰ سال آینده جمعیت سالمندی کشور به چهار برابر افزایش یابد و دراین خصوص همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و نهادهای مردمی ضروری بنظر می رسد.
 این مسئول ادامه داد : ۱۰ مرکز شبانه روزی، روزانه، خانه حمایتی و مراقبت در منزل در استان وجود دارد که خدمات اقامتی، توانبخشی، پزشکی، فرهنگی را برای ۶۱۰ نفر سالمند ارائه می دهد و در مجموع ۷۵۰۰  نفر از سالمندان استان از خدمات مختلف بهزیستی از جمله دریافت مستمری ماهانه برخوردارهستند.
 ستاری با اشاره به شعار امسال با عنوان " بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال " لزوم آموزش مهارتهای استفاده از فضای مجازی بویژه در شرایط پاندمی کرونا را یادآور شد و خواستار توجه ویژه خانواده ها به این امر مهم گردید.
 وی در پایان همچنین یادآور شد تمامی سالمندان مقیم مراکز استان هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند و با هماهنگی بعمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی استان طی تماس تلفنی، از سالمندان بجا مانده از تزریق واکسن کرونا دعوت بعمل خواهد آمد. بازدید از مراکز سالمندان استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و ایجاد ایستگاه سلامت ویژه سالمندان از دیگر برنامه های این هفته اعلام گردید.

کد خبر 44116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد