پروژه ساماندهی آسیب های اجتماعی دغدغه اساسی نظام اسلامی است

زاکانی گفت: ساماندهی آسیب‌های اجتماعی آنقدر بزرگ و پروژه کلان است که حتما از اراده یک دستگاه خارج می‌شود. اما این دغدغه اساسی نظام اسلامی است و با تلاش و مجاهدت امیدواریم شاهد این باشیم که گوشه گوشه شهر پیام تعلیم، تربیت و رشد باشد نه پیام بزهکاری و مشکلات متعددی که متاسفانه امروز بعضا شاهد آن هستیم.

به گزارش برنا؛  علیرضا زاکانی، شهردار تهران پس از جلسه با وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران بیان کرد: شهر ابعاد مختلفی دارد. یکی از این ابعاد ناظر به جنبه‌های اجتماعی است. در موضوعات اجتماعی مباحث کودکان کار، اعتیاد و... که مشخصا در این حوزه مطرح می شود، موضوع جلسه بود.

او با بیان به این که توفیق داشتیم در خدمت رئیس سازمان بهزیستی کشور باشیم، افزود: پیرامون تلاش‌هایی که سازمان بهزیستی در مواجهه با مشکلات اجتماعی و تجاربی که در گذشته داشته است درباره نیازها و شرایطی که برای حرکت در آینده در نظر گرفته شده، صحبت کردیم. شهرداری تهران باید نقش اساسی را در خصوص مواجهه با مشکلات اجتماعی بپذیرد. یکی از مشکلاتی که همه به آن اذعان داشتند این است که شهرداری در گذشته این موضوع را کم اهمیت دیده و به قبول مسئولیت‌های پیرامون آن توجه کمتری داشته است. این موضوعات امری تک بعدی یا تک مسئولیتی نیست. از این جهت دغدغه جدی داریم و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها و با اهتمام ویژه در شهرداری بتوانیم چهره شهر را منزه و پاک کنیم و بسیاری از معضلاتی که امروز درحوزه مسائل اجتماعی دیده می شود و روح شهروندان را آزده کرده و آسایش را از مردم عزیز از آنها گرفته و چهره شهر را مخدوش کرده است، را دنبال کنیم.

 زاکانی ادامه داد: اقدامات درخصوص مشکلات اجتماعی باید به دور از هیاهو و تبلیغ انجام شده و امری اعمالی با هماهنگی جدی همه دستگاه‌هاست. باید بتوانیم با تشکیک مساعی این اقدامات را انجام بدهیم. چون این کار آنقدر بزرگ و پروژه کلان است حتما از اراده یک دستگاه خارج می‌شود اما این دغدغه اساسی نظام اسلامی است. امیدواریم شاهد شهری باشیم که گوشه گوشه آن پیام تعلیم و تربیت و رشد باشد نه پیام بزهکاری و مشکلات متعددی که متاسفانه امروز شاهد آن هستیم.

شهردار تهران درباره تعهد بهزیستی برای ساماندهی مسائل اجتماعی، گفت: همه کسانی که در گذشته کار و تلاش کردند ماجورند، ما نیاز به کار و تلاش مضاعف داریم. در حال حاضر به گذشته نگاه نمی‌کنیم. نگاهمان به گذشته برای گرفتن عبرت است نه برای سرزنش. به گذشته نگاه می‌کنیم تا از نقاط قوت استفاده کرده و اگر نقاط ضعفی وجود دارد، از آن عبرت بگیریم. مواجهه با مشکلات اجتماعی اراده همه از دستگاه قضایی، نهادهای انقلابی، نیروی انتظامی، بهزیستی، تمام مجموعه ها و به طور جد شهرداری را می طلبد. شهرداری بنا دارد که وظایف خود را دنبال کند تا شاهد رفع دغدغه جدی در ذهن و دل مردم از شرایط نادرست شهرمان باشیم و بتوانیم آسیب‌هایی که وجود دارد را با همکاری همدیگر رفع کنیم. این مهم به یک برنامه ریزی دقیق، زمان معین، صبر، حوصله و دقت نیازدارد اما با مجاهدت و کوشش افزون بر شرایط گذشته، مطمئنیم با همکاری سایر دستگاه‌ها می توانیم این موضوع را خلق کنیم.

کد خبر 44104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد