خواف | حمایت همه جانبه فرماندار خواف از منافع و خواسته‌های مددجویان بهزیستی

فرماندار خواف مدیران اجرایی خواف را موظف به خدمت‌رسانی مؤثر و قابل سنجش در حق مددجویان بهزیستی نمود.

حسین سنجرانی در نشستی که به مناسبت روز جهانی ناشنوایان و با حضور گروهی از معلولین شنوایی تحت پوشش بهزیستی در دفتر وی برگزار شد گفت: وظیفه‌ی همه‌ی دستگاه‌های اجرایی است که با تمام امکاناتی که در اختیار دارند به مددجویان بهزیستی خدمت کنند.

وی ادامه داد: فرمانداری برای انعکاس و پیگیری مشکلات مددجویان در نهادهای اجرایی آمادگی دارد و هر مشکلی از سوی بهزیستی در این زمینه مطرح شود توسط فرمانداری پیگیری و به دوایر ذی‌ربط منعکس می‌گردد.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی خواف در این نشست، فرماندار خواف در گفتگوی تلفنی با رئیس بنیاد مسکن شهرستان از وی خواست در محلی مناسب در شهرستان، زمینی را برای مسکن ناشنوایان شهرستان در نظر بگیرد و برای احداث مسکن در قالب قوانین موجود، با بهزیستی همکاری کند.

مهدی متولی افزود: همچنین فرماندار در همین جلسه با تماس تلفنی با شبکه بهداشت و درمان، از وی خواست در مورد هزینه‌های درمانی ناشنوایان در مراکز تحت نظارت این شبکه، همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون ناشنوایان با مترجم به دفتر فرماندار نرفته بودند و ما این بار خواستیم با یک مترجم در این ملاقات حاضر شویم که یک کودک ۱۵ ساله که والدینش هر دو ناشنوا بودند برای این کار داوطلب شد.

متولی گفت: این کودک به روشنی درخواست‌های ناشنوایان را برای فرماندار و مدیران این نهاد ترجمه کرد و مورد توجه مقامات فرمانداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در پی درخواست ناشنوایان برای تأسیس کانون ناشنوایان خواف، فرماندار در تماس تلفنی با رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی از وی خواست یک مکان مناسب در بخش اداری در اختیار این عزیزان قرار گیرد تا کانون ناشنوایان شهرستان تأسیس شود و بتواند با کمک‌های خیرین، به جای بهتری انتقال یابد.

رئیس بهزیستی خواف گفت: در این جلسه همچنین در خصوص مشکل اشتغال ناشنوایان گفتگوی خوبی صورت گرفت و از فرماندار خواستیم در زمینه اشتغال این عزیزان در شرکت‌های تولیدی و صنعتی شهرستان مساعدت کنند.

وی افزود: فرماندار در این خصوص قول پیگیری داد و مقرر شد در جلسه‌ای با حضور مدیران صنعتی شهرستان، این بحث را عملیاتی کند.

وی گفت: برای نخستین بار، ناشنوایان شهرستان از اینکه بی‌واسطه و با مترجم با فرماندار ملاقات و خواسته‌هایشان را به گوش مقام نظارتی ارشد شهرستان رساندند خوشحال از این جلسه خارج شدند.

بنا به گزارش رسیده، همچنین نماینده خواف در مجلس شورای اسلامی به جهت مناسبت‌های جمعیت هدف بهزیستی در مهرماه، در اداره بهزیستی حضور یافت و با رئیس بهزیستی در خصوص مشکلات مددجویان گفتگو کرد.

حجه‌الاسلام احمدپور گفت: در خصوص حل مشکلات عمده و اولویت‌دار مددجویان خواف و رشتخوار با رئیس سازمان بهزیستی رایزنی خواهم کرد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه جامعه و مسؤولین به بهزیستی تغییر مثبت داشته گفت: آسیب‌های اجتماعی از وظایف مهم بهزیستی است و در شرایطی که آسیب‌های مختلف، خانواده‌ها را تهدید می‌کند همه ما موظف هستیم به بهزیستی کمک کنیم.

فرماندار خواف نیز در این دیدار بر توسعه مراکز تحت نظارت بهزیستی برای افزایش خدمات به مددجویان تأکید کرد.

سنجرانی گفت: انتظار داریم از ظرفیت‌های موجود شهرستان جهت افزایش و توسعه مراکز بهزیستی استفاده شود.

وی بهزیستی را یک نهاد ویژه دانست و گفت: به خاطر حجم بالایی از مددجویان و معلولین که این نهاد تحت پوشش دارد باید از امکانات و اعتبارات بیشتری برخوردار باشد.

کد خبر 44077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد