شرکت ۱۳۰ هزار توانخواه بهزیستی خراسان رضوی در رقابت‌های ورزشی مجازی

جشنواره ورزشی جامعه هدف بهزیستی خراسان رضوی با فراگیری ۱۳۰ هزار توانخواه استان خراسان رضوی که به صورت مجازی برگزار می‌شود شهریورماه گذشته با برپایی نشست‌های هماهنگی در حوزه‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری، آغاز شد.

به گفته‌ی کارشناس مسؤول تربیت‌بدنی، بیمه و رفاه بهزیستی خراسان رضوی، شرکت‌کنندگان بالقوه‌ی این جشنواره، کلیه‌ی توانخواهان استان که در مراکز شبانه‌روزی یا در منازل‌شان هستند یا تحت پوشش خدمات سایر مراکز قرار دارند می‌باشند.

احمد مؤمنی با بیان اینکه این جشنواره، فراگیرترین فعالیت ورزشی بهزیستی است گفت: در این جشنواره، برای تمام انواع معلولیت‌ها ورزش‌ها و حرکاتی در نظر گرفته شده که به صورت انفرادی برگزار و با دوربین موبایل ضبط و فیلم حاصله برای واحد تربیت بدنی و رفاه بهزیستی استان ارسال می‌گردد.

وی خاطر نشان کرد: در این جشنواره، همه‌ی گروه‌ها و خانواده‌های معلولین نیز نقش دارند و تلاش می‌شود حداکثر تحرک و پویایی و نشاط در جامعه‌ی هدف ایجاد گردد.

مؤمنی هدف از برگزاری این جشنواره را کاهش آثار محدودیت‌های کرونایی، ایجاد تحرک و پویایی در معلولین و سایر مددجویان و خانواده‌های این عزیزان برشمرد و گفت: این جشنواره موجب ارتقای توانمندی‌های جسمی و روانی توانخواهان خواهد شد.

وی یادآور شد: در سال گذشته نیز بهزیستی خراسان رضوی با تعداد زیادی ورزشکار در این جشنواره شرکت و از میان ۶۰ فیلم منتخب ارسالی از استان، ۱۸ نفر برگزیده و از سوی بهزیستی کشور مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

وی با یادآوری اینکه در سال گذشته بهزیستی خراسان رضوی با بیشترین شرکت کننده و بیشترین فیلم ارسالی به بهزیستی کشور، رکورد شرکت کنندگان و برندگان این جشنواره را از آن خود کرد گفت: در جشنواره سال گذشته خراسان رضوی خوش درخشید و با کسب بیشترین رتبه در سطح مددجویان، به مقام نخست جشنواره دست یافت.

 کارشناس مسؤول تربیت بدنی، بیمه و رفاه بهزیستی خراسان رضوی همچنین از جداگانه بودن این جشنواره برای گروه‌های هدف در سه معاونت پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی خبر داد و گفت: در معاونت پیشگیری، معتادان بهبودیافته، شرکت کنندگان این جشنواره هستند.

وی ادامه داد: در معاونت اجتماعی، کودکان و نوجوانان مقیم خانه‌های فرزندان، زنان سرپرست خانوار و فرزندان‌شان، کودکان کار و خیابان و مددجویان ساکن مراکز آسیب‌های اجتماعی، از جمله شرکت‌کنندگان این جشنواره می‌باشند.

وی افزود: همچنین در معاونت توانبخشی، معلولین جسمی حرکتی، شنوایی، بینایی، ذهنی، گفتاری، ضایعه نخاعی، کودکان اوتیسم، بیماران روانی مزمن و سالمندان، گروه‌هایی هستند که در این جشنواره شرکت می‌کنند.

مؤمنی یادآور شد: اعضای جامعه‌ی هدف در رشته‌هایی که طبق برنامه‌ی اعلامی برای آنها به صورت فیلم ارسال می‌شود تمرین و هر زمان آمادگی لازم را پیدا کردند با کمک اعضای خانواده یا همراهان و مراقبان‌شان، حرکت‌های ورزشی را انجام داده و فیلم را برای واحد تربیت بدنی ستاد بهزیستی استان ارسال ‌کنند و کارشناسان این واحد پس از بازبینی آثار، برگزیدگان را انتخاب و آنها را برای بهزیستی کشور ارسال خواهند کرد تا در سطح استان‌های کشور نیز مقایسه و ارزیابی صورت گرفته و منتخبین نهایی جشنواره اعلام شوند.

به گفته‌ی این مسؤول، بیش از ۱۰ هزار مددجو تنها در مراکز اقامتی و شبانه‌روزی بهزیستی زندگی می‌کنند و هزاران مددجو نیز در خانواده‌هایشان بسر می‌برند که هماهنگی معاونت‌ها با مراکز، آموزش مددجویانی که مایل به شرکت در جشنواره هستند و نحوه‌ی تمرین و شرکت در جشنواره، برای همه‌ی عزیزان صورت می‌گیرد و به همین جهت، کار برگزاری این جشنواره مجازی، کاری بسیار فشرده، گسترده و برنامه‌ریزی شده است و لذا توانخواهان عزیز باید گوش بزنگ باشند و اطلاعات لازم را از سایت بهزیستی و یا اپلیکیشن‌هایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی فعال شده‌اند دریافت کنند.

مؤمنی گفت: مهلت ارسال فیلم‌های تهیه شده از حرکات ورزشی مددجویان در حوزه معاونت اجتماعی، ۲۰ مهر، در معاونت توانبخشی، اول آبان، و در معاونت پیشگیری اول آذر می‌باشد و در سه ماه پایانی سال نیز ارزیابی توسط ستاد استان و بهزیستی کشور صورت می‌گیرد و امیدواریم بتوانیم قبل از پایان سال، نتایج این جشنواره بزرگ را اعلام کنیم.

کد خبر 44072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد