شهرری| هر محور عملیاتی دفاع مقدس باید یک تاریخ و کتاب مجزا داشته باشد

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران، آزادگان و خانواده های معظم شهدای شاغل در بهزیستی شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری بسیج، مدیر بهزیستی شهرستان ری در این مراسم با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس، بجز سه کشور لیبی، لبنان و سوریه همه دنیا با تمام قوا به جنگ با انقلاب نوپای ایران برخاستند، خاطرنشان کرد: در این جنگ نابرابر، حداقل ها در برابر حداکثر ها ایستادند.

محمد رضایی اصل اظهار داشت: متاسفانه عده ای از عافیت طلبان بعد از جنگ می پرسند برای چه جنگیدید در حالی که ما آغاز گر جنگ نبودیم و در حالی که نیروهای نظامی ما هنوز سامان نیافته بودند، ارتش عراق به مرز ایران حمله کرد و به خیال تصرف سه روزه تهران جنگ تمام عیاری را به راه انداختند. در این شرایط خیلی از عشایر با اسلحه شخصی خود به جنگ دشمن رفتند و در مقابل دشمن با تمام قوا ایستادند. خیلی از جوانان از جان خود و از زن و فرزند خود گذشتند تا جلوی ورود دشمن به خاک کشور را بگیرند. در این جنگ جهانی ما از ۳۷ کشور اسیر گرفتیم و جنگ را کسانی اداره کردند که از طبقه متوسط به پایین جامعه بودند و بسیاری از سرمایه داران که فرزندان خود را برای تحصیل و تفریح به خارج کشور فرستادند، بعد ها از ما طلبکار شدند. حتی بعضی قلم به دستان و قلم به مزدها ما را پاسخگو می دانند که چرا جنگ را شروع کردید در حالی که ارتش عراق وقتی به طور غافلگیرانه به ما حمله کرد زن ها و بچه ها را به اسارت برد.

رضایی اصل با بیان اینکه برای حفظ مرزها و جلوگیری از نفوذ بیگانه به کشور خون های پاک جوانان و نوجوانان غیور و شرافتمندی به زمین ریخته است، تاکید کرد: هر شیار، دره و محور عملیاتی دوران دفاع مقدس باید یک تاریخ و کتاب مجزا داشته باشد. امروز جانبازان، ازادگان و ایثارگران رسالت سنگینی بر عهده دارند و باید الگو و نمونه برای جامعه باشند در غیر این صورت به آرمان های شهدا خیانت کرده ایم.

مدیر بهزیستی شهرستان ری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرفتاری هایی که آمریکا برای مردم مظلوم جهان از جمله عراق، سوریه، افغانستان و سایر کشورها ایجاد کرده است، اظهار داشت: آمریکا برای هیچ کس دموکراسی و سوغات به ارمغان نمی آورد و ملت ها و دولت ها باید از اتفاقات سیاسی جهان که توسط آمریکا بوجود آمده است، درس بگیرند.

 رضایی اصل خاطرنشان کرد: امروز با تکیه بر توان داخلی و جوانان متخصص و دانشمندان ایرانی ما به بزرگترین قدرت منطقه تبدیل شده ایم و با اقتدار پهپاد فوق پیشرفته و گران قیمت آمریکا را به زمین می نشانیم و آمریکا جرات نمی کند صدایش در بیاید. همچنین کشتی جنگی انگلیس را در آبهای خلیج فارس توقیف می کنیم و در لنگرگاه های خودمان نگه می داریم و آنها می دانند که در صورت کوچکترین خطا با اشد مجازات با آنها برخورد خواهد شد. حتی داعش تا ۳۵ کیلومتری مرزهای ایران رسیده بود  اما نتوانست از سد آهنین مردان ما بگذرد. ما علمدار کسانی هستیم که خون خود را تقدیم سربلندی و عزت و افتخار ایران کردند و شهید شدند.

در ادامه این مراسم چند تن از جانبازان، ایثارگران، آزادگان و خانواده های شهدای بهزیستی شهرستان ری  خاطراتی از دوران دفاع مقدس و رشادت ها و دلاوری های رزمندگان و اقشار مختلف مردم بیان کردند. در پایان از جانبازان، ایثارگران، آزادگان و خانواده های شهدای بهزیستی ری قدردانی شد.

کد خبر 44027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد