در رسانه/ ۱۲ درصد جمعیت آذربایجانشرقی را سالمندان تشکیل می دهند

تانیش نیوز/ مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ درصد جمعیت ۴ میلیون نفری این استان را سالمندان تشکیل می دهند، گفت: این آمار از میانگین کشوری افراد سالمند بیشتر است.

فرگل صحاف روز جمعه در حاشیه دیدار با ساکنان خانه سالمندان تبریز با بیان اینکه افراد بالای ۶۰ سال سالمند محسوب می شوند، افزود: میزان سالمندان استان از میانگین کشوری بیشتر است و این موضوع زنگ خطری جدی به لحاظ اجتماعی و فرهنگی و مسایل بهداشتی برای سال های آینده به شمار می رود.

وی مهم ترین هدف سازمان بهزیستی در خصوص سالمندان را افزایش امید به زندگی و ارتقای توانمندی های این قشر اعلام و اضافه کرد: بر همین اساس سعی داریم با افزایش توانمندی های سالمندان و بهبود عملکرد آنها مانع از رسوب سالمندان در منزل و یا عدم کارایی آنها شویم.

صحاف با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی سالمند “برخورداری عادلانه همه سنین از فناوری های دیجیتال” است، اظهار داشت: در این شعار با توجه به آسیب پذیری بیشتر سالمندان در دوران کرونا، بر دسترسی سالمندان به فناوری های دیجیتال تاکید شده است.

وی ادامه داد: برای اینکه در دوران همه گیری ویروس کرونا، ارتباطات سالمندان با خانواده ها قطع نشود، لزوم آموزش و دسترسی هر چه بیشتر این قشر به فناوری های دیجیتال بیش از پیش احساس می شود تا بدین طریق بخشی از نگرانی های این قشر و آسیب های احتمالیی روحی و روانی آنها کاهش یابد.

صحاف تعداد سالمندان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی را ۲۷ هزار و ۸۶۹  نفر اعلام کرد که بیش از ۱۳ هزار نفر از این جمعیت از خدمات مستمر و مابقی از خدمات غیرمستمر استفاده می کنند.

کد خبر 44026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد