بیش از ده هزار نفر سالمند از خدمات بهزیستی در استان چهارمحال و بختیاری بهره مند هستند

خدمات تخصصی حوزه توانبخشی شامل مستمری، وسایل کمک توانبخشی، توانمندسازی، مراکز شبانه‌روزی، خدمت در منزل و طرح مراقبین به سالمندان تحت پوشش بهزیستی در استان ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، نرگس عسگری گفت: براساس آمار سال ۱۳۹۹ تعداد کل سالمندان استان حدود ۸۵ هزار نفر است که از این تعداد ده هزار و 800 نفر از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان افزود: سه مرکز شبانه‌روزی،۱۷ مرکز روزانه و هشت مرکز خدمت در منزل به سالمندان خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.
عسگری خاطر نشان کرد: مهم‌ترین رویکرد سازمان بهزیستی تکیه بر تاسیس و راه‌اندازی مراکز روزانه برای سالمندان است، زیرا در کنار تامین اوقات فراغت سالم و ارائه خدمات آموزشی، سالمند در کنار خانواده زندگی می‌کند و در حقیقت این رویکرد بر تکریم سالمندان تکیه دارد.
وی با بیان اینکه تیم سیار شامل پزشک، پرستار، فیزیوتراپ و روانشناس ماهیانه یک الی دو بار به خانه سالمندان نیازمند به درمان و بی‌بضاعت مراجعه می کند، افزود: ۱۰۰ نفر از سالمندان از خدمات طرح مراقبان برای ویزیت پزشک، آزمایش، دارو به‌صورت رایگان استفاده می کنند.
کد خبر 43971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد