پیام معاون امور توانبخشی بهزیستی هرمزگان به مناسب روز جهانی سالمندان

معاون امور توانبخشی بهزیستی هرمزگان در پیامی روز جهانی بزرگداشت و تکریم سالمندان را تبریک گفت .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان؛ در متن پیام رفعت ایرانپور آمده است :

سالمندی دوران پختگی، حکمت و خردمندی است . سالمندان ذخایر با ارزشی هستند که باید اقدامات لازم برای برخورداری بهینه از خردمندی و کاردانی آنان در خانواده و جامعه به عمل آید. در این راستا و به منظور پاسداشت مقام گنجینه های ارزشمند ، اول اکتبر(نهم مهر ماه) هر سال با عنوان روز جهانی سالمند نامگذاری شده است.

در فرهنگ زندگی ساز اسلام نیز سالمندی، ارزش به شمار آمده و در برخورد با کهنسالان بر اصل تکریم و پاسداشت مقام ایشان، تاکید فراوان شده است . رسول گرامی اسلام در کلامی زیبا فرمودند : یکی از صور تکریم و تعظیم ذات اقدس الهی احترام و تجلیل سالخوردگان مسلمان است.

نامگذاری شعار امسال تحت عنوان " بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال " بر لزوم تکریم و  برنامه ریزی در خصوص آموزش‌ها، ساختارها و اطلاع‌رسانی‌هایی که در حوزه فناوری دیجیتال برای سالمندان نیاز است تاکید دارد تا سالمندان بتوانند از مزایای فناوری و دیجیتال و شبکه‌های ارتباطی به ویژه در شرایط کرونا استفاده کنند.

بی شک همت همگانی برای آموزش مهارت استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیجیتال به سالمندان نقشی تعیین کننده در سلامت جسم وروان این گنجینه های گرانقدر در خانواده ها دارد.

اینجانب روزجهانی گرامیداشت سالمندان را به افراد سالمند ، مددکاران و همکاران گرانقدر تبریک گفته و موفقیت ، بهروزی و سعادت همه این عزیزان را از خداوند قادر متعال خواستارم.

رفعت ایرانپور

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان

کد خبر 43951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد