پیام سرپرست بهزیستی هرمزگان به مناسب روز جهانی سالمندان

سرپرست بهزیستی هرمزگان با صدور پیامی روز جهانی بزرگداشت و تکریم سالمندان را تبریک گفت .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ دکتر ابراهیم حسن نژاد در این پیام آورده است:

اول اکتبر مصادف با نهم مهرماه، روز جهانی بزرگداشت تکریم و منزلت سالمند، عنوان شده است. نامگذاری این روزبه نام سالمندان، نشان از اهمیت این موضوع و توجه به سالمندان است.

هدف اصلی از بزرگداشت این روز ، بالا بردن آگاهی عمومی جامعه از وضعیت افراد سالمند و حمایت از آنها در تمام مراحل سالمندی است و این روز فرصتی مناسب است که با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه ، انجام اقداماتی در جهت ارتقای استقلال سالمندان به ویژه از طریق توانمند سازی و مهارت آموزی، اولویت دهی به سالمندان کم توان در دریافت خدمات، مورد توجه و در دستور کار قرار گیرد.

در شعار امسال تحت عنوان " بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال " نیز بر ارتقای آموزش‌ها، ساختارها و اطلاع‌رسانی‌هایی که در حوزه فناوری دیجیتال برای سالمندان نیاز است تاکید شده است.

در جهت تحقق این شعار و با هدف ایجاد زمینه بهره مندی سالمندان از مزایای فناوری ، دیجیتال و شبکه‌های ارتباطی به ویژه در شرایط کرونا ، آموزش مهارت کار با تکنولوژی نوین به ویژه رایانه و تلفن‌های هوشمند و مناسب‌سازی آموزش‌های مجازی برای سالمندان باید مورد توجه قرار گیرد زیرا سالمندان در شرایط همه‌گیری کرونا در خانه هستند و اهمیت دریافت خدمات آنلاین، ارائه خدمات داوطلبانه، آموزش آنلاین و مشاوره آنلاین و استفاده از شبکه‌های مجازی اختصاصی شده باید برای سالمندان فراهم شود.

سالمندی دوران شکوفا شدن تجربه‌ها و به‌کارگیری آنها در مسیر تعالی و تکامل جامعه است ، اینجانب روز و هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان را به افراد سالمند استان ، همکاران و فعالان عرصه خدمت رسانی به سالمندان کشور تبریک گفته و امید دارم جامعه و خانواده‌ها از این فرصت برای تغییر نگاه به سالمندان و توسعه تکریم، منزلت و احترام به این گنجینه های گرانقدر بهره ببرند.

دکتر ابراهیم حسن نژاد

سرپرست اداره کل بهزیستی هرمزگان

کد خبر 43949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد