در سال گذشته 28 هزار نوزاد تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند

آیین بزرگداشت روز جهانی ناشنوایان با حضور دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران ، محمد جعفری رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ، حسین اخوان معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران و مسوولان استانی و شهرستانی در اداره کل بهزیستی مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فرزاد گوهردهی، مدیرکل بهزیستی مازندران به فراهم کردن امکانات لازم برای حضور افراد دارای معلولیت در جامعه تاکید کرد و گفت : دستگاه های مختلف و سمن ها زمینه را برای استفاده عموم مردم از همه امکانات موجود در جامعه فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در استان مازندران بیش از 8 هزار فرد دارای معلولیت شنوایی تحت پوشش بهزیستی قرار دارد ، افزود : یکی از دلایل اصلی اختلالات شنوایی ، اختلال ژنتیک است بنابراین یکی از برنامه های بهزیستی توسعه غربالگری و شناسایی بهنگام این اختلال برای ارائه خدمات درمانی به آنان می باشد.

مدیرکل بهزیستی مازندران به غربالگری شنوایی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد : در سال گذشته 28 هزار نوزاد تحت پوشش غربالگری شنوایی قرارگرفتند که از این تعداد 46 نوزاد دارای اختلال شنوایی شناسایی و اقدامات لازم برای آنان انجام گردید.

دکترگوهردهی خاطر نشان کرد : در سال گذشته برای همه کودکان اقدامات درمانی و کاشت حلزون انجام شد و هیچ فردی پشت نوبت کاشت حلزون قرار نگرفت.

وی با تاکید بر شناسایی به موقع نوزادان دارای اختلال شنوایی ، گفت : کاشت حلزون شنوایی پیش از گذشتن زمان طلایی درمان و با انجام اقدامات  توانبخشی بعد از آن می تواند موجب رشد گفتار و زبان فرد گردد بنابراین پذیرش فوری متقاضیان و تامین هزینه جراحی و کاشت یکی از مهمترین اقدامات سازمان در جهت پیشگیری از معلولیت می باشد.

در پایان این مراسم از ناشنوایان موفق در حوزه های فرهنگی ، ورزشی و هنری تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 43942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد