شاهرود |  ۶۷۸  ناشنوا و کم شنوا تحت حمایت بهزیستی

اختلال شنوایی شایع ترین نقص حسی عصبی در انسان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با بیان اینکه ۶۷۸ توانخواه با مشکلات شنوایی تحت حمایت بهزیستی می باشند، گفت: از این تعداد ۱۷۳ نفر مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

ایشان از غربالگری شنوایی ۸۴۶ کودک در سال جاری با هدف پیشگیری از معلولیت شنوایی خبر داده و افزود: نقص شنوایی حاصل عوامل ژنتیکی و اکتسابی است که نقش عوامل ژنتیکی به خصوص در ازدواج های فامیلی بیشتر است.

جهانسیر با اشاره به اینکه اختلال شنوایی شایع ترین نقص حسی عصبی در انسان است، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷ درصد از معلولین تحت حمایت شهرستان را توانخواهان کم شنوا و ناشنوا تشکیل می دهند.

وی به فعالیت مرکز کودک و خانواده کم شنوا و ناشنوا نوا در شهرستان اشاره و آن را مطلوب ارزیابی کرده و اظهار داشت؛ در این مرکز ۴۶ کودک و نوجوان کم شنوا و ناشنوا بین سنین ۰ تا ۱۴ سال آموزش های تربیت شنیداری و گفتار درمانی را دریافت می نمایند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۱۲ عدد سمعک تحویل مددجویان شده است، اظهار داشت: ناشنوایان تحت حمایت می توانند از تمامی خدمات بهزیستی مانند، کمک هزینه مسکن،ایاب و ذهاب، تحصیلی،درمان،اشتغال و .... بهره مند شوند.

کد خبر 43931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد