پیام مدیر کل بهزیستی لرستان بمناسبت نهم مهر ماه   روز جهانی سالمندان

مدیر کل بهزیستی لرستان هفته تکریم و منزلت سالمندان با شعار بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال را تبریک گفت:

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان دکتر کرم یاری مدیر کل بهزیستی لرستان هفته تکریم و منزلت سالمندان با شعار بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال را تبریک گفت:

متن پیام بدین مضمون است.

امروزه سالمندی، پدیده‌ای جهانی است که در کنار سایر تغییرات فرهنگی و الگوهای اقتصادی به مسئله‌ای قابل تأمل تبدیل شده است. یقیناً هر فرهنگی در مورد سالمندی برنامه ها و  انتظارات خاص خود را دارد.

احترام به سالمندان یکی از الزامات هر اجتماعی است چرا که سالمندی دورانی است که همه انسانها ناگزیر آن را تجربه خواهند کرد.

دکتر یاری در ادامه تصریح کرد، سالمندان سرمایه های ارزشمند در زندگی ما هستند و تکریم و منزلت آنها از آموزه های دین مبین اسلام است. تا جایی که پیامبر اکرم (ص) در مورد سالمندان می فرمایند احترام به پیران امت من، گرامی داشت من است.

وی با اشاره به اینکه تکریم سالمندان آثار و برکات زیادی بهمراه دارد گفت: با توجه به پویش همگانی جهت آموزش یک مهارت دیجیتال به سالمندان عزیز در قالب پویش رسانه ای (من می توانم؛ هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست ) برای بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال  اگر بتوانیم به سالمندی که در خانه داریم استفاده از تلفن هوشمند را آموزش دهیم تا این عزیزان بتواند بوسیله برنامه ها و اپلیکیشن های پرکاربرد با اطرافیان و دوستان خود ارتباط برقرار کند بسیار خوب است.

 کما اینکه بتوانیم با این آموزش ساده، این باور, که تغییرات اجتماعی، روابط و مناسبات خانوادگی آنها را درهم ریخته و آنها را به لحاظ اجتماعی، کنار گذاشته است. را کم رنگ و مفاهیمی چون باراضافی بودن و واماندگی را از ذهن آنها محو کنیم. روز جهانی سالمندان فرصتی است تا به یاد داشته باشیم که این دوران در انتظار همه ماست و باید بیشتر از گذشته در اندیشه فراهم کردن بستری مناسب برای این عزیزان در رویارویی با دوران کهنسالی باشیم.

کد خبر 43929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد