موفقیت سازمان بهزیستی در خدمات دهی به نابینایان، ناشنوایان و سالمندان

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی به افراد دارای معلولیت بینایی در سال ۹۹، توضیح داد: تجهیزات مورد نیاز این افراد اعم از ماشین تحریر گویا، ساعت بریل و دیگر اقلام که مجموعا ۵۳۰ قلم بود که در اختیار آنها قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری پرسون، امین شاهرخی در تبیین خدمات دهی این سازمان، بیان داشت: انجمن های ما اعم از انجمن نابینایان تحت پوشش بهزیستی استان تهران بنام انجمن نابینایان خورشید که در شهرری مستقر بوده و دارای مجوز از سازمان بهزیستی می باشد و نیز انجمن نابینایان که در شمیرانات مستقر می باشد، خدمات ارائه می دهند.

وی ادامه داد: تکلیف بهزیستی است که با مجوزی که برای این انجمن ها صادر شده، تکلیف حمایتی خود را از جهت مددکاری، معیشتی، وسایل توانبخشی، اشتغال و دانشجویی برای آنها فراهم کند.

شاهرخی با اشاره به تعداد معلولین که در سطح استان هستند، گفت: از جهت معلولیت بینایی ۱۱۵۴۵ هزار نفر، معلولیت شنوایی ۲۴۹۶۱ نفر و تعداد سالمندان تحت پوشش بهزیستی ۳۸۱۴۱ نفر می باشد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در رابطه با خدماتی که بهزیستی به افرادی که دچار معلولیت های شنوایی در سال ۹۹ ارائه کرده، گفت: تعداد سمعک ۱۵۷۵ دستگاه، باطری سمعک، پردازش گر و دیگر اقلام مورد نیاز معلولین ۹۹۶۷ مورد، خرید توانپزشکی جهت گفتار درمانی و تربیت شنوایی ۳۵۱ مورد بوده است.

وی افزود: هزینه کاشت و جراحی حلزون که هزینه بالایی نیز دارد حدود ۴۰ نفر بود که از این هزینه استفاده کردند و نیز از هزینه تعمیر کاشت حلزون حدود ۱۶۳ نفر بهره مند شدند.

شاهرخی با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی به افراد دارای معلولیت بینایی در سال ۹۹، توضیح داد: تجهیزات مورد نیاز این افراد اعم از ماشین تحریر گویا، ساعت بریل و دیگر اقلام که مجموعا ۵۳۰ قلم بود که در اختیار آنها قرار گرفت.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه نزدیک ۱۰ میلیون نفر در کل کشور ایران سالمند داریم، اشاره کرد: در استان تهران ۷۴ مرکز نگهداری سالمند که تعداد ۳۹۵۰ نفر در این مراکز نگهداری می شوند. تعداد ۱۱ مرکز دارای مجوز خدمات در منزل هستند که در منزل افرادی که نیاز به مراقبت داشته حضور و به این افراد خدمت ارائه می دهند؛ در سال گذشته ۳۱۱ نفر از سالمندان در سطح استان تهران از این ۱۱ مرکز سرویس و خدمات ارائه گرفتند.

وی با اشاره به سیاست های آینده بهزیستی استان تهران، بیان کرد: در صدد کاهش صدور مجوز مراکز نگهداری سالمند و افزایش صدور مجوز خانه های حمایتی هستیم؛ بطوریکه ما این اقدام را نیز در رابطه با کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی انجام داده که بسیار موفق بودیم. امروزه ما از مراکزی به نام پرورشگاه ها که حدود ۲۰۰ کودک را در یک مرکز نگه می‌داشت اثری نمی‌بینیم بخاطر اینکه این افراد در داخل شبه خانواده های ما پخش شدند و در مراکز شبه خانواده، با کیفیت و آموزش بهتر نگهداری می‌شود که همین سیاست را در رابطه با معلولین و سالمندان خود نیز در پیش رو خواهیم داشت و از تمرکز بسیار زیاد افراد در یک مرکز جلوگیری خواهیم کرد.

شاهرخی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا توانستیم مراکز شلوع و پر جمعیت خود را کنترل کنیم، بیان کرد: یارانه پرداختی مراکز به افراد سالمند از یک میلیون تومان به ۲ میلیون تومان و حتی به افراد مجهول الهویه تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت. یک روز هم در پرداخت یارانه تاخیر و قصوری نداشتیم.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به مراکز روزانه توانبخشی سالمندان در سطح استان تهران، گفت: ۷ مرکز به سالمندان خدمات ارائه می دهند و سالمندان می توانند برای ارائه خدمات توانبخشی به این مراکز مراجعه کنند.

کد خبر 43923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد