انجام  بیش از ۱۳ هزار عمل کاشت حلزون 

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، به مناسبت هفته ناشنوایان اظهار کرد: تعداد کل معلولین شنوایی استان ۲۴ هزار و ۷۸۵ نفر است که اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد و ۳۴۷ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال از اعتبارات سال ۱۳۹۹ جهت تامین هزینه خرید سمعک و سایر اقلام مورد نیاز معلولین ناشنوا و کم شنوا اختصاص داده شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید احمد خادم افزود: از این اعتبار حدود هزار و ۵۷۵ دستگاه سمعک و۹۹۶۷ قلم کالای دیگر از جمله باتری سمعک، پردازشگر شنوایی و سایر اقلام مورد نیاز معلولین شنوایی خریداری شده است.

خادم بیان کرد: به تعداد ۳۵۱ نفر از معلولین شنوایی استان هزینه خرید توانپزشکی جهت جلسات درمانی گفتار درمانی و تربیت شنیداری اختصاص داده شده است که اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال بوده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: از اعتبارات سال ۱۳۹۹ تعداد حدود ۴۰ نفر از هزینه عمل جراحی کاشت حلزون سرانه هر نفر مبلغ ۶۶ میلیون ریال و جمعا اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال و تعداد حدود ۱۶۳ نفر از هزینه تعمیر و تعویض قطعات کاشت حلزون اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۱۳ میلیون و ۵۷۰ هزار ریال بهره‌مند شده اند؛ تا پایان سال ۹۹ کلیه افراد پشت نوبت عمل جراحی کاشت حلزون از هزینه عمل جراحی بهره‌مند شدند و فردی پشت نوبت باقی نماند.

وی گفت: با عنایت به بالا بودن هزینه عمل جراحی کاشت حلزون، و تعداد افراد جدید پشت نوبت در سال جاری برآورد میشود اعتباری حدود یک میلیارد تومان مورد نیاز است که در صورتی که دستورالعمل‌های مالی سازمان اجازه دهد بتوانیم هزینه عمل جراحی افراد نیازمند کاشت حلزون و تعمیر و تعویض قطعات کاشت را به صورت کامل پرداخت کنیم.

وی در پایان بیان کرد: تعداد معلولین کل کشور ۱ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۷۸۱ نفر است که از این تعداد ۲۴۷ هزار و ۵۶۴ نفر معلولین ناشنوا هستند در استان تهران نیز ۱۲۲ هزار و ۷۱۹ معلولیت دارند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۹۴۳ در استان تهران جزو معلولان ناشنوا هستند.

ناشنوایان در جامعه مشکلات زیادی دارند و با شیوع کرونا هم به مشکلات آنها افزوده شده است زیرا به دلیل استفاده افراد از ماسک آنها قادر به لب خوانی و برقراری ارتباط با دیگران نیستند.

همچنین به دلیل مجازی شدن آموزش ها و کمبود رابط ناشنوایی در حوزه آموزش هم با مشکلاتی رو به رو هستند که باعث شده دنیای ناشنوایان ساکت تر شود و لازم است دولت برای حل مسائل این قشر گوش شنوا تری داشته باشد.

کد خبر 43921

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد