شاهرود | ۵۳۲ سالمند از خدمات بهزیستی شهرستان بهره مند می شود

گسترش مراکز شبانه روزی سالمندان در دستور کار بهزبستی قرار نداشته و تاکید بر نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل می باشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با اشاره به فرا رسیدن یکم اکتبر، روز جهانی سالمندان گفت: شعار روز جهانی سالمندان "بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال" نشان دهنده نیاز به دسترسی و مشارکت سالمندان به دنیای دیجیتال است.

جهانسیر با تاکید بر تقویت بعد روانی اجتماعی سالمندان اظهار داشت: طراحی و آموزش فن آوری های نوین دیجیتالی به سالمندان که یکی از ملزومات زندگی در دنیای امروز می باشد، نوعی حمایت اجتماعی از سالمندان محسوب شده که افزایش آگاهی، توانمندی و رضایت این عزیزان را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به خدمت رسانی بهزیستی شاهرود به ۵۳۲ سالمند گفت: ۸۴ نفر در مرکز سالمندان ثامن الائمه خدمات نگهداری و مراقبتی و توانبخشی را دریافت نموده و در حال حاضر ۶۰ سالمند از طرح مراقبین و ۴۶ سالمند از خدمات ویزیت در منزل این مرکز بهره می برند که سازمان بهزیستی بابت آن بصورت ماهیانه، یارانه به مرکز پرداخت می نماید.

این مقام مسئول ادامه داد: گسترش مراکز شبانه روزی سالمندان در دستور کار بهزبستی قرار نداشته و تاکید بر نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل می باشد که در حال حاضر ۴۴۸ سالمند نگهداری شده در منازل خدمات مددکاری، آموزشی، توانبخشی، مناسب سازی، پزشکی و ... را دریافت می نمایند.

مدیر اداره بهزبستی شهرستان شاهرود تاکید کرد:خدمات روزانه آموزشی و توانبخشی مانند ویزیت پزشک و پرستار و فیزیو تراپی به بانوان سالمند در مرکز روزانه سالمندان شهرستان واقع در شهرک ولی عصر ارائه می گردد.

کد خبر 43917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد