رباط کریم| حضور رئیس بهزیستی در همایش پیاده روی اربعین حسینی

همایش پیاده روی جاماندگان حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندار، امام جمعه و رئیس بهزیستی و دیگر مدیران رباط کریم برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان رباط کریم، فرماندار رباط کریم، در مراسم جا ماندگان پیاده روی حسینی (ع) و تعزیه خوانی که به مناسبت اربعین حسینی (ع) در شهر رباط کریم با حضور امام جمعه، رئیس بهزیستی و برخی از مسئولان شهرستانی، بیان کرد: با توجه به اینکه در سال جاری به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمهیدات خاصی نهادینه شده و مسیرهای پیاده روی منتهی به کربلا به دلیل شیوع کرونا نیمه مسدود شده اند، سیل عشاق ‌حسین (ع) با حضور در مراسم پیاده ‌روی نمادین اربعین و شرکت در مراسم تعزیته خوانی از مزار شهدای گمنام جهت ادای احترام به سمت آستان مقدس امامزاده عماد الدین (ع) گرد هم آمده و به عزاداری پرداختند.

نظام ملکشاهی با تاکید بر اهمیت سلامت شهروندان در پیاده روی اربعین گفت: سلامت شهروندان و توجه ویژه‌ به رعایت فاصله گذاری اجتماعی شده جزو ملاک های اصلی برگزاری این مراسم بود.

 امام جمعه رباط کریم، در این مراسم به تبیین ابعاد نهضت امام حسین (ع) و روشنگری‌های درس‌آموز حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) پرداخت و شهدا را درس آموخته مکتب شهدای کربلا و ائمه اطهار دانست.

حجت الاسلام حسن ترابی با بیان اینکه دفاع مقدس جلوه ای از ایثار، رشادت، عشق و شجاعت است، گفت : شهدا در راه حفظ ارزش های اسلام،   امنیت مردم و کشور جان خود را فدا کردند تا ما امروز در آرامش و آسایش باشیم.

 رئیس بهزیستی رباط کریم؛ در حاشیه حضور در این مراسم با بیان اینکه ما مدیون خون شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: ما باید دربرابر خون شهدا احساس مسئولیت کنیم و باید راه آنان را با بردباری و صبر دربرابر مسائل و مشکلات و رفع مشکل ادامه دهیم و در جهت رفع موانع و مشکلات مددجویان بهزیستی شهرستان گام های اساسی برداریم.

بهادر مهکی در ادامه افزود: راهپیمایی دلدادگان اربعین به عنوان یکی از روزهای شاخص و مهمی است که توجه به آن ظرفیت معرفت دینی و شورآفرینی عاشورایی در شهروندان را در بر دارد.

کد خبر 43896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد