ضرورت نهادینه سازی ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان

مدیرکل بهزیستی استان تهران  به مناسبت روز جهانی ناشنوایان، پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، امین شاهرخی در پیام خود که به این مناسبت انتشار یافته، چنین آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

صداقت و راستی در ضربات حیات افراد دارای معلولیت شنوایی می تپد و پیام برابری و تساوی این افراد در عمق جان همه شنیده می شود.

روز پایانی ماه سپتامبر برابر با هشتم مهر ماه را برای آگاهی سیاستمداران و آحاد مردم به این نام و این بندگان خدا به دنیا معرفی کرده اند تا همگان بیاموزیم چگونه فرهنگ ارتباط خود را با این افراد ارتقاء داده و گسترش دهیم.

ضرورت اشتغال افراد دارای چنین معلولیتی که به ظاهر اختلال ندارند و با گوش جان خود به آواهای عمیق و لطیف هستی پروردگار گوش جان می سپارند و توانمندی های ادراکی و فرهنگی فراوانی دارند، بسیار حیاتی است و باید همه امکانات و منابع برای تحقق این مهم بسیج شود که در این مسیر پرمخاطره نقش بهزیستی به عنوان یک سازمان تسهیل‌گر پرواضح و غیرقابل انکار است و از تلاش همکارانم در سطح استان تهران برای عملیاتی شدن این دیدگاه، صمیمانه سپاسگزارم.

گسترش زبان اشاره برای سهولت زندگی افراد دارای معلولیت شنوایی و راه اندازی شبکه ملی تشکل های این افراد می تواند گامی بزرگ و نهادین در مطالبه گری و دستیابی به حقوق مکلف در قوانین خاصه و عامه بهره مندان باشد.

اینجانب این روز را به همه افراد دارای معلولیت و اختلال شنوایی در جای جای استان تبریک گفته و از خداوند منان، شفای عاجل این افراد و صحت و سلامت در کنف حضرت صاحب الامر (عج) را خواستارم.

دکتر امین شاهرخی
مدیرکل بهزیستی استان تهران

کد خبر 43888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد