دیر|دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان دیّر برگزار شد

دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان دیّر در سال جاری با حضور معاونت عمرانی فرمانداری، رئیس اداره بهزیستی، شهرداران، نماینده انجمن معلولین و روسای دیگر ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی دیر محمد کرمی رئیس در خصوص مصوبات جلسه قبل، موارد و مشکلاتی که در انجام امور مربوط به مناسب سازی مکانها، عدم مناسب سازی بعضی از مراکز بهداشتی در سطح شهر، بازدید های صورت گرفته و نواقصاتی که می بایست اصلاح گردد را برشمرد و بر پیگیری آن توسط اعضا تاکید کرد.

رئیس بهزیستی شهرستان افزود : با انجام امر مناسب سازی حضور افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان در جامعه پر رنگ ترخواهد شدکه این قشر بتوانند از حقوق برابری با دیگر شهروندان برخوردار باشند.

معاون فرماندار شهرستان دیر در این جلسه  اظهار داشت : هدف از برگزاری جلسات مناسب سازی ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط بـه معلولیت های مختلف و افزایش آگاهی هایی بوده اسـت کـه می ‌بایست از مساله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه‌های : اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود
وی افزود :  برلزوم شناسایی نقاط مشکل دار سطح شهر و اولویت بندی آنها تاکید کرد و گفت : تیم نظارتی مناسب سازی بر اماکن عمومی امثال پارک ها ادارات و بانک هایی که معلولین بیشتر با آنها سر و کار دارند نظارت و آنها را در اولویت مناسب سازی قراردهند.
اژدرنیا خاطر نشان کرد : "مناسب سازی" محیطی ادارات و نهادهای شهرستان در ارائه خدمات  به جامعه معلولین، جانبازان و سالمندان باید در دستور کار قرار گیرد.
 

معاون فرماندار شهرستان دیر درخاتمه این جلسه بیان کرد : از دستگاه های متوالی این امر خواست تا با حضور نمایندگان انجمن های معلولین، طرح هایی را در خصوص تجهیزات و امکانات رفاهی معلولین ارائه دهند تا نسبت به جذب اعتبار و بودجه کافی جهت مناسب سازی شده اقدام نمایند.

 شایان ذکر است در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش شهرداران از روند مناسب سازی معابر، بخش های دولتی و بخش خصوصی و همچنین حمایت از حقوق معلولین در تمامی شهرهای شهرستان در دستور کار کمیته مناسب سازی قرار گرفت

کد خبر 43876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد