مناسب سازی ۶۶ دستگاه اجرایی زنجان ارزیابی شد 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از  ارزیابی و رعایت مناسب سازی  جهت سهولت تردد افراد دارای معلولیت در ۶۶دستگاه اجرایی استان زنجان خبر داد و گفت : ۳۰ امتیاز  جشنواره شهید رجایی مختص مناسب سازی ادارات است که ارزیابی امسال نشان می دهد در مقایسه با سه سال گذشته  شاهد رشد خوبی در  مناسب سازی ادارات هستیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی بیان کرد: ادارات برق منطقه ای زنجان، مدیریت فرودگاه، نوسازی مدارس، توزیع برق، حج و زیارت و بهزیستی بیشترین رشد را داشته و رتبه های اول را کسب نمودند.

محمدی ادامه داد: یکی از اقدامات موثر دبیرخانه مناسب سازی استان که برای دومین سال متوالی اجرا شد، ارزیابی مناسب سازی و دسترس پذیری بانکها در چهار آیتم مناسب سازی (ورودی اصلی – آسانسور- سطوح شیبدار و پیشخوان و فضای پذیرش) است که رشد مناسب سازی در بانک ها کم بوده و باتوجه به نیاز افراد دارای معلولیت جهت مراجعه به بانک ها نیاز به رعایت آیتم های مناسب سازی شده به شدت احساس می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بدون شک اختصاص شاخص های ارزیابی مناسب سازی ساختمانهای اداری در جشنواره شهید رجایی یکی از بزرگترین موفقیت های ستاد مناسب سازی بوده است، به این جهت که دستگاههای اجرایی الگویی برای مناسب سازی در کل جامعه به شمار می روند و بر اساس نتایج حاصل از ارزیابی های انجام شده می توان اذعان نمود که مناسب سازی در جامعه در حال پیشرفت و نهادینه شدن است.

 وی به فعالیت مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل مراجعه، پیگیری و پاسخگویی به جامعه هدف اشاره کرد و افزود: یکی از موارد الزام آور در تاسیس این مراکز، رعایت شرط مناسب سازی و دسترس پذیری  برای افراد دارای معلولیت است که مطابق شیوه نامه مناسب سازی، این مراکز باید در چهار آیتم ورودی، سطح شیبدار، فضای بهداشتی، آسانسور و فضای پذیرش مناسب سازی شده باشند.

کد خبر 43844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد