واگذاری ۲۲ واحد مسکن مددجویی بهزیستی در ۷ شهرستان آذربایجان غربی

همزمان با هفته دفاع مقدس ۲۲ واحد مسکن مددجویی با همکاری بهزیستی استان و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)؛ در شهرستانهای ارومیه، بوکان، میاندوآب، چایپاره، چالدران، شوط و پلدشت واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ در این آیین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید مهدی قریشی امام جمعه شهر ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان، جناب آقای سردار شهسوار,فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا, مدیر عامل موسسه امین ,مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان غربی,مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی, فرمانده سپاه شهدا و جمعی از مدیران و مسیولین لشگری و استانی برگزار شد، دکتر سعید فریور مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: امروز ۶ مهرماه, ۲۲ واحد مسکونی مددجویی افراد تحت پوشش بهزیستی با مشارکت و هم افزایی بهزیستی کشور و قرارگاه خاتم الانبیاء با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان احداث شده است، به متقاضیان جامعه هدف واگذار می شود. 

وی با بیان اینکه ٧٠ درصد اعتبار هزینه شده این مساکن توسط بهزیستی پرداخته شده و ٣٠درصد اعتبار به اضافه اجرای عملیات احداث واحدهای فوق توسط موسسه امین قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) انجام شده است، افزود: ٢١ واحد مسکونی با متراژ مفید ٦٠ متر مربع برای معلولان سرپرست خانوار و یک واحد ٥٠ متر مربعی برای زن سرپرست خانوار ساخته شده است. 

وی ضمن اشاره به شمه ای از اقدامات بهزیستی استان برای خدمات رسانی به جامعه هدف، با تاکیدبر اینکه اداره کل بهزیستی استان به عنوان تسهیلگر ساخت مسکن مددجویی و با کمک و مشارکت سایر دستگاه ها و نهادها و همچنین بهره گیری از تفاهم نامه های مختلف، از جمله ؛ تفاهم نامه دو معلول روستایی ( با همکاری بهزیستی - بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن)، تعداد ۱۵۷ واحد مسکونی را با اعتبار بالغ بر ۴۶ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال در در دست اقدام و واگذاری دارد.

فریور تصریح کرد: همچنین با بهره گیری از تفاهم نامه (چند جانبه) دو معلول شهری با همکاری بهزیستی-خیرین مسکن ساز - بنیاد مستضعفان-بنیاد مسکن و راه و شهرسازی با سهمیه ۱۳۹ واحد اقدام به واگذاری ۱۰۰ واحد مسکونی در سطح استان و ۳۹ واحد مسکونی در حال احداث و پیگیری می باشد که تا کنون با اعتباری بالغ بر ۵۲۹۹۸ میلیون ریال برای واحدهای فوق هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی بااشاره به انعقاد تفاهم نامه کمک به احداث مسکن برای ایتام با ۴۵ واحد مسکونی که ۹ واحد ازا ین سهمیه واگذار شده است، نیز گفت: واریزی طرفین تفاهم نامه به مبلغ ۵۹۹۵ میلیون ریال رسیده است که سهم بهزیستی ۲۷۳۵ میلیون ریال و سهم صندوق توسعه ملی نیز ۳۲۶۰ میلیون ریال است. 

وی یادآور شد: در راستای کمک به خانواده های تحت پوشش بهزیستی استان برای مددجویان آسیب دیده از شرایط کرونایی کمک بلاعوض ۱۱ میلیارد ریال (برای هر خانوار ساکن در مرکز استان ۶۰ میلیون ریال - سایر شهرها ۴۸ میلیون ریال و روستا و حاشیه شهر ۲۴ میلیون ریال پرداخت شد. 

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۱۸/۵ میلیارد ریالی برای خانوارهای ساکن در استان نیز گفت: برای هر خانوار ساکن در مرکز استان ۲۵۰ میلیون ریال، برای شهرها ۲۰۰ میلیون ریال با همکاری صندوق ولایت در دستور کار بهزیستی استان قرار گرفت که تمام اعتبار فوق به حساب مددجویان واریز گردید .

فریور بااشاره به اینکه از ابتدای طرح نهضت تامین مسکن مددجویی، ۲۵۵۸ واحد مسکونی واگذار شده است،گفت: ۱۲۴۳ واحد مسکونی نیز در مراحل پیشرفت فیزیکی می باشند، که برای این واحدها کمک های بلاعوض پرداخت شده از ابتدای طرح به مبلغ ۲۱۷ میلیارد ریال میباشد. 

در پایان مراسم از عاملین اجرایی این طرح با اهداء لوحی تقدیر شد .

واگذاری ۲۲ واحد مسکن مددجویی بهزیستی در ۷ شهرستان آذربایجان غربی

واگذاری ۲۲ واحد مسکن مددجویی بهزیستی در ۷ شهرستان آذربایجان غربی

کد خبر 43804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد