کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند مشارکت همگانی است 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند مشارکت سایر ارگان هاست، از انعقاد تفاهم نامه همکاری و مشارکت جهت برنامه ریزی در خصوص کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با سپاه انصارالمهدی (عج) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی  در جلسه شورای معاونین که با حضور فرمانده سپاه استان برگزار شد، افزود: ارتقاء سطح توانمندی های فرهنگی، هنری و اجتماعی جامعه هدف، ترغیب و تشویق اقشار تحت حمایت به استفاده از فرصت های فرهنگی، هنری و اجتماعی، تلاش جهت نیل به اهداف متعالی و قوانین فرادستی سازمان بهزیستی برای خود اتکایی جامعه هدف بهزیستی، تعمیق و تحکیم روابط و تعاملات مناسب با سایر دستگاه ها و نهادها، و استفاده از ظرفیت های متقابل از اهداف تفاهم نامه است.

وی بیان کرد: غربالگری رایگان اختلالات ژنتیک در دو شهرستان زنجان و خدابنده، خط مشاوره رایگان ۱۴۸۰ و خط مداخلات تخصصی و فوری ۱۲۳  برای زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، کودک آزاری، اقدام به خودکشی و... سامانه تصمیم برای کاهش طلاق و همچنین آگاهسازی، آموزش مهارت های زندگی و پیشگیری از اعتیاد در سطح مدارس، دانشگاه ها، ادارات و شرکتهای صنعتی از خدمات بهزیستی به جامعه هدف است.

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر ۱۵ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی شامل ۱۴ مرکز اقامتی مردان و ۱ مرکز اقامتی زنان در سطح استان به افراد گروه هدف خدمات ارائه می دهند. همچنین موبایل ون در پاتوق‌های پنهان و آشکار به معتادان متجاهر، خدماتی در زمینه کاهش آسیب ارائه می‌دهند و غربالگری های فصلی از جمله هپاتیت ایدز، سل، و سایر بیماری های عفونی نیز به ضرورت در بین معتادان مصرف کننده مواد صورت می پذیرد و در صورت لزوم به مداخلات خاص درمانی، بیماران به واحدهای مراقبتی توسط تیم سیار ارجاع می شوند.

محمدی با بیان اینکه بهزیستی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی همواره پیشقدم بوده است، عنوان کرد:  در حال حاضر ۴۵۰ یتیم در خانواده و ۲۵۰ امداد بگیر تحت پوشش بهزیستی هستند و در امر افراد دارای معلولیت نیز بهزیستی استان علاوه بر ارائه خدمات توانبخشی و معافیت های سربازی، رتبه یک پیگیری مناسب سازی در سطح کشور را کسب نموده است.

کد خبر 43795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد